کد خبر: ۷۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
ایلام-آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام در حالی به طور نگران کننده ای افزایش یافته که متاسفانه استقبال مردم از واکسیناسیون مناسب نیست.

به گزارش آرانیوز:استان ایلام وارد پیک پنج کرونا شده و آمارها حکایت از رشد نگران کننده مبتلایان به این ویروس دارد.

در مراکز واکسیناسیون شرایطی مهیا شده تا همه افرادی که شرایط سنی بالای ۶۰ سال را دارند بتوانند به راحتی واکسیناسیون شوند و واکسن کرونا را دریافت کنند.

متاسفانه میزان استقبال مردم استان از واکسیناسیون مناسب نیست و نیاز است مردم برای تزریق واکسن استقبال بیشتری انجام دهند.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ایلام به ۵۰ درصد بیشتر نمی‌رسد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر از ۱۲ شهرستان استان پنج شهرستان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

جمیل صادقی فر بیان کرد: تعداد ۱۶۸ مورد بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این عدد بسیار بالایی است.

رشد نگران کننده آمار کرونا در ایلام/تزریق ۶۰ هزار دوز واکسن

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های میدانی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ایلام یکی از ضعیف‌ترین حالت خود از زمان شیوع کرونا تا به الان بوده است.

صادقی فر اضافه کرد: در بهترین حالت میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ایلام به ۵۰ درصد بیشتر نمی‌رسد.

۶۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: متاسفانه با رشد بسیار نگران کننده‌ای در آمار مبتلایان و بستری‌های کرونا در سطح استان مواجه هستیم که به نوعی می‌توان گفت که در پیک پنجم کرونا قرار داریم.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان فعال هستند، تاکنون نیز بیش از ۶۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است.

صادقی فر بیان کرد: هیچ گونه مشکلی از لحاظ کمبود واکسن در استان وجود ندارد، به اندازه کافی نیز واکسن در اختیار شهرستان‌ها قرار داده شده است.

۵۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال واکسیناسیون شده‌اند

وی گفت: در مجموع ۵۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال واکسیناسیون شده‌اند و متاسفانه ۵۰ درصد دیگر فعلاً تزریق واکسن را انجام نداده‌اند.

صادقی فر بیان داشت: انتظار ما این است که افرادی که بالای ۶۰ سال سن دارند بدون اینکه به شایعات توجه کنند حتماً در سامانه سلامت ثبت نام و برای واکسیناسیون اقدام کنند.

وی گفت: این افراد از فرصتی که وجود دارد استفاده کنند تا واکسینه شوند و بتوانند خود را در برابر علائم شدید بیماری نجات دهند.

تاکنون ۴۲ هزار و ۵۷۴ نفر در استان ایلام به کرونا مبتلا شده و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا در استان تا این لحظه ۸۱۶ نفر است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار