کد خبر: ۷۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: مشکلات کنونی کشور اعم از قطعی برق و کم‌آبی و وضعیت خوزستان ناشی از بی‌تدبیری‌ است.

به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در جمع نمازگزاران که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حسینیه سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، آرزوی طول عمر باعزت برای رهبر معظم انقلاب و تبریک این عید به همه ملت ایران و مردم شریف استان کردستان اظهار داشت: امیدوارم به برکت این عید مشکلات مردم و کشور رفع شود.

وی ابتدا به بخشی از دعای 48 صحیفه سجادیه اشاره کرد و افزود: حضرت فرموده «خدایا! امروز، روز خجسته و کامیابی است؛ مسلمانان در این روز در نواحی زمینت گرد هم آمده‌اند؛ مسلمانان گدا و خواهنده و امیدوار و ترسان، در اجتماعات حاضر می‌شوند و تو بینای به نیازهای آنانی؛ پس به سخاوت و بزرگواری‌ات و آسان بودن آنچه را که از تقاضایم برعهدۀ توست، از تو می‌خواهم که بر محمّد و آلش درود بفرستید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ادامه داد: در بخشی دیگر از این دعا آمده؛ خدایا! پروردگارا! از تو درخواست می‌کنم، به این خاطر که فرمانروایی هستی برای توست؛ و سپاس، ویژۀ حضرت توست؛ خدایی جز تو نیست؛ بردبار و بزرگواری؛ مهربان و بسیار نعمت‌بخشی؛ دارای عظمت و رافت و محبّتی؛ آغازگر و نوآور آسمان‌ها و زمینی؛ هر اندازه بین بندگان مؤمنت تقسیم می‌کنی از خیر یا سلامتی همه جانبه یا برکت یا هدایت، یا عمل به طاعت، یا خیر ویژه‌ای که به سبب آن بر آنان منّت می‌نهی و به واسطۀ آن به سوی خودت هدایتشان می‌کنی، یا در پیشگاهت درجۀ آنان را بالا می‌بری، یا از برکت آن خیری از خیر دنیا و آخرت به آنان عطا می‌کنی؛ بهره و نصیب مرا از آن خیر، سرشار و فراوان گردانی که انتظار می‌رود امروز این دعای ارزشمند خوانده شود.

وی با یادآوری اینکه خداوند ناظر به رفتار و کردار مخلوقات است، تصریح کرد: امیدواریم مشکلات معیشتی، اقتصادی و بیماری کرونا که این‌روزها مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کند، برطرف شود.

پورذهبی با اشاره به اینکه این‌روزها خیر، عافیت، هدایت، معنویت و عمل به طاعت مورد نیاز انسان‌هاست، به خواندن سوره اخلاص در قرآن پرداخت و همه نمازگزاران را به رعایت تقوا، حفظ زبان، گوش و چشم در برابر گناه با استمداد از پروردگار متعال، تمسک به قرآن و توسل به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) فراخواند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار