کد خبر: ۷۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱
بندرعباس - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به وقوع بارش های نسبتا سنگین طی روزهای اخیر، احتمال طغیان مجدد رودخانه های فصلی در هرمزگان وجود دارد.

به گزارش آرانیوز:مهرداد حسن زاده عصر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران عنوان کرد: از روز دوشنبه ۲۸ تیر تا چهارشنبه ۳۰ تیر ماه، تاثیر فعالیت سامانه بر وضعیت جوی و افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن دریا را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به مناطق تحت تاثیر فعالیت سامانه در استان، اظهار کرد: بیشترین تاثیرات این سامانه بر ارتفاعات استان از جمله در شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، رودان، بستک و ارتفاعات مرکزی استان خواهد بود.

حسن زاده با اشاره به رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد، بیان کرد: طی روزهای یاد شده به دلیل شرایط جوی موجود و بالا آمدن آب رودخانه های فصلی، وقوع گرد و خاک و کاهش دیده میدانی، هم استانی های عزیز از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند.

وی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن دریا، افزود: وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی و شمال غربی نزدیک به ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع امواج تا ۱۲۰ سانتیمتر طی روزهای آینده تنگه هرمز و دریای عمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اینکه این شرایط جوی در دریا می تواند موجب مواج شدن دریا، اختلال در ترددهای دریایی و پاره شدن تورهای صیادی شود، افزود: از هم استانی عزیز تقاضا می شود از تردد با شناورهای سبک در تنگه هرمز و دریای عمان جدا خودداری کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار