کد خبر: ۷۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
خرم‌آباد- همزمان با فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، محلات مختلف شهر خرم‌آباد میزبان برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری و ... با محوریت مساجد و امامان محله خواهند بود.

به گزارش آرانیوز:همزمان با فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، برنامه‌ها و جشن‌های مختلفی در استان لرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته و در این راستا اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان با تمام توان و با برنامه ریزی لازم، پای کار برای اجرای این برنامه‌ها آمده و سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز به کمک این نهاد آمده‌اند.

محلات خرم‌آباد میزبان جشنواره فرهنگی، ورزشی و هنری غدیر

حجت الاسلام محمد علی نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های دهه امامت و ولایت اظهار داشت: یکی از این برنامه‌ها، برگزاری جشنواره غدیر است.

محلات خرم‌آباد میزبان ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت

وی با بیان اینکه جشنواره غدیر در ۱۰ محله مرکز لرستان برگزار می‌شود عنوان کرد: این جشنواره در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و… برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم آباد با اشاره به تبیین مبانی غدیر در قالب این جشنواره در بین آحاد مردم تصریح کرد: در روز غدیر، تجهیز چند کاروان سیار و اعزام به مناطق مختلف برای برگزاری برنامه‌های مختلف پیش بینی شده است.

اجرای برنامه‌ها با محوریت مساجد و امامان محله

حجت الاسلام علی نیا تصریح کرد: این کاروان‌های سیار حداقل در ۲۰ محله اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف خواهند کرد.

محلات خرم‌آباد میزبان ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح «نذر غدیر» و اطعام روز غدیر از سوی مؤسسات وابسته به تبلیغات اسلامی و همچنین هیئت‌های مذهبی عنوان کرد: رایزنی‌های لازم نیز با دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته تا اقلام نذری با قیمت مناسب در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار داده شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم آباد بیان داشت: جشن‌های غدیر، علاوه بر ۱۰ محله یاد شده در سطح شهر و پارک‌های خرم آباد توسط مجموعه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علی نیا تاکید کرد: برنامه ما برگزاری جشن‌های غدیر در سطح شهرها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ما در برگزاری برنامه‌ها، اجرای آنها با محوریت مسجد و امامان محله است گفت: روحانی مساجد، مجری تصمیمات جمعی خواهد بود.

ضرورت تبیین فرهنگ غدیر

اردشیر فلاح کردی مسئول دبیرخانه ستاد بین المللی غدیر لرستان نیز در رابطه با بیان اینکه سالهاست، یکی از کارهایی که بنیاد غدیر انجام می‌دهد موضوع فرهنگسازی و تبیین فرهنگ غدیر است اظهار داشت: در این راستا سالانه برنامه‌ها به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌شوند.

محلات خرم‌آباد میزبان ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت

وی با تاکید بر اینکه یک برنامه ۱۰ روزه نیز در راستا پیش بینی شده است عنوان کرد: علاوه بر اجرای برنامه‌ها از سوی ادارات و نهادهای مختلف، اجرای برنامه‌ها در استان به صورت محله محور مورد تاکید است.

مسئول دبیرخانه ستاد بین المللی غدیر لرستان با اشاره به اینکه برنامه‌های ۱۰ روزه به رؤسای دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است افزود: صدا و سیما نیز آمادگی کامل را برای انعکاس این برنامه‌ها دارد.

فلاح کردی با بیان اینکه علاوه بر فضا سازی شهری که از سوی شهرداری انجام می‌گیرد، به دنبال فضا سازی رسانه‌ای نیز هستیم بیان داشت: با هماهنگی با ستاد کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین پیشگیری از شیوع کرونا، برنامه‌ها اجرا خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر برنامه‌های ابلاغی از سوی مرکز، برنامه‌های بومی سازی شده نیز در استان‌ها اجرا می‌شوند تصریح کرد: نتایج و اجرای این برنامه‌ها در نهایت به مرکز اعلام خواهند شد.

مسئول دبیرخانه ستاد بین المللی غدیر لرستان گفت: همه دستگاه‌ها موظف به اجرای این برنامه‌ها هستند، امسال برنامه‌ها با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های موجود، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهند شد.

تبلیغات و فضاسازی شهری

بهزاد رضوانی مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم‌آباد نیز در این رابطه اظهار داشت: مجموعه شهرداری خرم آباد نیز مانند سال‌های گذشته امکانات خود را برای اجرای برنامه‌های دهه امامت و ولایت اختصاص خواهد داد.

محلات خرم‌آباد میزبان ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌ها به صورت با شکوه در محلات سطح شهر عنوان کرد: همچنین علاوه بر این امر، باید از ظرفیت فضای مجازی نیز استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه در اجرای برنامه‌ها از ظرفیت «سراهای محله» نیز استفاده خواهیم کرد افزود: در این «سراهای محله» ارائه آموزش‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و… را نیز می‌توانیم با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فنی و حرفه‌ای داشته باشیم.

رضوانی عنوان کرد: سالن ورزشی مجموعه شهرداری خرم آباد نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اختیار برنامه‌ها و مسابقات ورزشی قرار داده می‌شود.

وی با اشاره تبلیغات و فضاسازی شهری نیز بیان داشت: از همه ظرفیت‌ها و برنامه‌های شهرداری برای برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت استفاده خواهیم کرد.

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای برنامه‌ها

مصطفی بهادری طولابی سرپرست اداره ورزش و جوانان خرم آباد نیز در این رابطه تاکید کرد: ورزش و جوانان نیز همزمان با ایام دهه امامت و ولایت برنامه‌های مختلفی را در دستور کار دارد.

محلات خرم‌آباد میزبان ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت

وی عنوان کرد: همچنین ظرفیت‌های این نهاد از جمله سالن‌های ورزشی، تجهیزات ورزشی و… را در اختیار نهادهای مختلف برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی قرار خواهیم داد.

گل مرادی نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان نیز در این رابطه با تاکید بر اینکه این نهاد اجرای برنامه‌های متنوعی را در دهه امامت و ولایت در دستور کار دارد اظهار داشت: این برنامه‌ها در فضای مجازی و در سطح جامعه هدف برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به ایجاد گروه‌ها و شبکه‌های مجازی در این راستا عنوان کرد: بر اساس روز شمار، ما برنامه‌های مدنظر در این گروه‌ها و شبکه‌های مجازی را اجرا خواهیم کرد.

نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به همکاری این نهاد با دفاتر تسهیل گری برای اجرای این برنامه‌ها گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمادگی کامل را برای همکاری در اجرای برنامه‌های دهه امامت و ولایت را خواهد داشت.

توجه به محلات حاشیه نشین

مسلم دریکوند نماینده کمیته امداد منطقه دو خرم آباد نیز در این رابطه اظهار داشت: کمیته امداد نیز با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا و همچنین مشکلات اقتصادی، برنامه‌هایی را در دستور کار در این دهه قرار داده است.

 

محلات خرم‌آباد میزبان ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت

وی با اشاره به اجرای این برنامه‌ها از عید قربان تا عید غدیر عنوان کرد: در این راستا توزیع ۶۰۰ بسته گوشت و ۵۰۰ بسته مواد غذایی در بین محلات حاشیه نشین شهر خرم آباد از طریق مساجد انجام خواهد شد.

نماینده کمیته امداد منطقه دو خرم آباد بیان داشت: همچنین از ظرفیت مراکز نیکوکاری در سطح شهر خرم آباد در اجرای برنامه‌ها استفاده خواهیم کرد.

توزیع ۲۵۰۰ بسته گوشت در محلات محروم

مرادی نماینده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان نیز در این رابطه اظهار داشت: این نهاد علاوه بر شهرستان خرم آباد، در سطح استان نیز برنامه‌های خاصی را برای دهه امامت و ولایت پیش بینی کرده است.

محلات خرم‌آباد میزبان ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت

وی با اشاره به توزیع بسته‌های گوشت قربانی در سطح محلات حاشیه نشین و محروم لرستان عنوان کرد: در این راستا حدود دو هزار و ۵۰۰ بسته گوشت توزیع خواهد شد.

نماینده کانون فرهنگی و هنری مساجد لرستان بیان داشت: هر ساله برنامه‌های جشنی را به صورت پایلوت در برخی کانون‌ها و آن هم در محلات محروم برگزار می‌کنیم و امسال نیز اجرای آنها در حال انجام است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار