کد خبر: ۷۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
کرج - استاندار البرز گفت: نظارت و بازنگری بر فعالیت معادن استان به جد در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش آرانیوز:عزیزالله شهبازی در جلسه شورای معادن استان البرز که صبح شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه این نشست به صورت مستمر تشکیل شده است، اظهار کرد: معادن متعلق به تمامی مردم کشور هستند و تمامی آنها باید از این نعمت بهره ببرند.

وی ادامه داد: البرز معادن بسیاری ندارد اما در این خصوص همواره نگرانی وجود دارد و باید این منابع برای آیندگان نیز حفظ شود، بنابراین وظیفه سنگینی بر دوش ما گذاشته شده است.

استاندار البرز بیان کرد: به طور قطع از این پس نظارت و رصد بیشتری در حوزه معادن استان البرز صورت می‌گیرد تا حقوق دولت از معادن به درستی اخذ شود.

وی خاطرنشان کرد: باید امور را به درستی دنبال کنیم تا برداشت‌های مازاد و غیرقانونی صورت نگیرد و همچنین به اکوسیستم منطقه آسیبی وارد نشود، این امر تنها با اهتمام همه مسئولان محقق خواهد شد.

وجود ۴۳ معدن فعال در البرز

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان البرز در حوزه مواد معدنی گفت: مجوز معادن باید بازنگری شود و فعالیت ۴۳ معدن فعال استان مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار البرز اظهار کرد: البرز به عنوان استانی کم مساحت با حساسیت‌های ویژه ای مواجه است، بنابراین باید از هر گونه آسیب به محیط زیست جلوگیری کنیم.

وی متذکر شد: تعرض به اراضی ملی و ساخت و سازهایی که محیط زیست عمومی را تغییر کاربری غیر مجاز می‌دهد باید از طریق دستگاه‌های نظارتی مورد پیگیری قرار گیرد.

نظرشما
پربازدیدها