کد خبر: ۶۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳
رشت- استاندار گیلان با اشاره به فاصله میانگین نمرات پایان سال در مناطق مختلف استان، گفت: این موضوع باید آسیب شناسی شده و ضعف ها برطرف شود.

به گزارش آرانیوز:ارسلان زارع صبح دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به مشارکت خانواده‌ها در فرآیند آموزش، اظهار کرد: توسعه آموزش‌های الکترونیکی یکی از دستاوردهای همراهی خانواده‌ها با فرآیند آموزش در ایام کرونا است.

وی با بیان اینکه گسترش مهارت و تولید محتوا، استفاده صحیح از فضای مجازی و انتقال آن به دانش آموزان ثمره تلاش معلمان در ایام کرونا است، افزود: در این دو سال رابطه بین اولیا و مدیران و معلمان افزایش یافت که باید در آینده نیز حفظ شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه آموزش مجازی پس از ایام کرونا نیز باید توسعه یابد، بیان کرد: آموزش و پرورش نهادی برای ساختن ایران عزتمند و مقتدر با مشارکت آحاد مردم جامعه است.

زارع با بیان اینکه کرونا به کیفیت آموزش ضربه زده است، گفت: این واقعیت باید با شیوه‌های مختلف رسانه‌ای به خانواده‌ها انتقال یابد تا آنها به دلیل منفعت بیشتر آموزش حضوری، برای سال تحصیلی جدید با متولیان آموزشی بیشتر همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش مجازی نمی‌تواند جای آموزش حضوری را بگیرد، تصریح کرد: رسانه‌ها باید در این باره فرهنگ سازی کنند البته آموزش و پرورش نیز موظف است که دغدغه اولیا در این خصوص را رفع کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه فاصله میانگین نمرات قبولی امتحانات پایانی مناطق و شهرستان‌ها تفاوت معناداری دارد، افزود: طبق آمار، مناطقی مانند حریق و ماسال پایین و لاهیجان و رشت و لنگرود بالاترین بودند و این موضوع باید آسیب شناسی و در سال آینده نواقص رفع شود.

زارع با اشاره به تأثیر مدیریت در میزان قبولی دانش آموزان، خاطرنشان کرد: می‌توان با کار تنبیهی و جابجایی مدیران این آمار را اصلاح کرد.

وی با اشاره به بازنشسته شدن برخی نیروهای آموزش و پرورش و کمبود معلم در مدارس، تصریح کرد: برخی دروس به ویژه دروس تخصصی کسری دارد و لازم است که اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای این کار برنامه‌ریزی کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار