کد خبر: ۶۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷
رشت- فرماندار رشت با اشاره به اینکه بر اساس آمار تعداد کتابخوان های رشت به ۹ هزار نفر می رسد، گفت: این آمار با توجه به جمعیت این شهرستان و فرهنگ و سابقه آن به هیچ عنوان شایسته نیست.

به گزارش آرانیوز:علی فتح اللهی ظهر چهارشنبه در جلسه کتابخانه‌های عمومی رشت با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: دشمنان با روش‌های مختلف درصدد کم رنگ کردن انتخابات بودند اما امن ترین انتخابات را با افزایش مشارکت نسبت به دوره‌های قبل برگزار شد.

فرماندار رشت با بیان اینکه ارتقای فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه بر فرهنگ عمومی و افزایش سطح آگاهی مؤثر است، افزود: کتابخوانی یکی از ارکان اصلی افزایش آگاهی جامعه است.

وی نگاه فرهنگی را لازمه ترویج کتابخوانی در جامعه دانست و بیان کرد: مطالبه گری بحث کتابخوانی را به مردم محول کرده‌ایم و جامعه از مسئولین انتظار ترویج فضای کتابخوانی دارد.

فتح اللهی با اشاره به اینکه شهرها در کنار توسعه ارکان مختلف به ترویج فضای کتابخانه نیز نیاز دارند، تصریح کرد: اختصاص هزینه هر چند اندک به ترویج کتاب در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر است.

فرماندار رشت افزایش فرهنگ جامعه را در ارتقای رشد و توسعه جامعه مؤثر دانست و افزود: طبق آمار تنها ۹ هزار کتابخوان در شهرستان رشت داریم که این آمار طبق جمعیت این شهرستان و فرهنگ و سابقه آن شایسته نیست.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه ۷۵ جلد کتاب نفیس از مجموعه شخصی فرماندار رشت به کتابخانه های عمومی استان گیلان اهدا شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار