کد خبر: ۶۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
رشت- دومین کنکور سراسری کرونایی همزمان با سایر نقاط کشور در استان گیلان با رقابت بیش از ۳۷ هزار داوطلب آغاز شد.

به گزارش آرانیوز:از ساعت ۸ صبح امروز (چهارشنبه) برگزاری آزمون کنکور سراسری در استان گیلان همزمان با سایر نقاط کشور با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آغاز شد.

بر اساس برنامه اعلام شده صبح امروز داوطلبان گروه آزمایشی هنر رقابت خود را آغاز کردند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌ها در گفتگویی با اشاره به اینکه ۳۷ هزار و ۱۸۳ داوطلب گیلانی در آزمون کنکور سراسری امسال شرکت دارند، اظهار کرد: این تعداد در مقایسه با سال گذشته با رشد ۱۲ درصدی همراه است.

ارسلان دمیرچی با بیان اینکه بر اساس آمارها تعداد داوطلبان دختر بیشتر از پسران است، افزود: ۳۷ درصد شرکت کنندگان را پسران و ۶۳ را دختران تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از ازدحام و اجتماع داوطلبان در یک مرکز تعداد حوزه‌های امتحانی در سطح استان گیلان افزایش یافته است، گفت: امسال آزمون کنکور در شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، املش، بندرانزلی، رشت، رضوانشهر، رودبار، رودسر، سیاهکل، صومعه سرا، تالش، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال برگزار می‌شود.

دمیرچی همچنین به لزوم رعایت دستور العمل های بهداشتی اشاره و با بیان اینکه تمام شیوه نامه‌های ابلاغی در محل برگزاری آزمون رعایت شده است، اضافه کرد: کارشناسان حوزه بهداشت و درمان نیز نظارت لازم بر روند اجرای شیوه نامه‌ها قبل و در حین برگزاری آزمون انجام داده و می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه در زمان برگزاری آزمون همراه داشتن و استفاده همه داوطلبان از ماسک لازم و ضروری است، ادامه داد: در صورت نداشتن ماسک از ورود آن‌ها به حوزه‌های آزمون جلوگیری می‌شود.

نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌ها ادامه داد: محیط حوزه‌های آزمون یک روز قبل از آزمون و در آخرین ساعات باقی مانده به آغاز آزمون ضدعفونی می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار