کد خبر: ۶۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
رشت- نماینده تام‌الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون های سراسری با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی داوطلبان کنکور، گفت: بیش از ۳۷ هزار داوطلب گیلانی در کنکور سراسری امسال رقابت می کنند.

به گزارش آرانیوز:ارسلان دمیرچی پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شرکت ۳۷ هزار و ۱۸۳ داوطلب گیلانی در آزمون کنکور سراسری امسال، اظهار کرد: این تعداد در مقایسه با سال گذشته با رشد ۱۲ درصدی همراه است.

وی به تفکیک تعداد داوطلبان اعم از دختر و پسر نیز اشاره کرد و گفت: ۳۷ درصد شرکت کنندگان را پسران و ۶۳ را دختران تشکیل می‌دهند.

دمیرچی با بیان اینکه کنکور سراسری امسال در چهار روز چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه، برگزار می‌شود، اضافه کرد: داوطلبان نگرانی در خصوص نحوه برگزاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سال گذشته برخی شهرستان‌های استان گیلان نیز برگزار می‌شود، اضافه کرد: آستارا، آستانه اشرفیه، املش، بندرانزلی، رشت، رضوانشهر، رودبار، رودسر، سیاهکل، صومعه سرا، تالش، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال نیز حوزه‌های امتحانی پیش بینی شده برای برگزاری آزمون هستند.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌های سراسری با تأکید بر همراه داشتن و استفاده همه داوطلبان از ماسک، ادامه داد: در صورت نداشتن ماسک از ورود آن‌ها به حوزه‌های آزمون جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال به خاطر شرایط ویژه بیماری کرونا، تعداد حوزه‌های آزمون افزایش یافته است، گفت: در سال‌های گذشته حوزه‌های آزمون، مراکز زیرمجموعه دانشگاه گیلان بود که امسال به خاطر بیشتر شدن فاصله داوطلبان از ظرفیت دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، آموزش و پرورش و برخی مؤسسات آموزشی استفاده شده تا تعداد حوزه‌ها افزایش یابد.

دمیرچی اضافه کرد: محیط حوزه‌های آزمون یک روز قبل از آزمون و در آخرین ساعات باقی مانده به آغاز آزمون ضدعفونی می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها