کد خبر: ۶۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کرج - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: اولین نشست توسعه همکاری مشترک کارگروه انتقال مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی به آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش آرانیوز:یونس جاویدنسب اظهار کرد: در راستای تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، اولین جلسه کارگروه انتقال مهدهای کودک و پیش دبستانی به آموزش و پرورش با حضور اعضا درون سازمانی و دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

وی بیان کرد: با توجه به تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ اساسنامه آن به دستگاه‌های ذیربط؛ آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت و آموزش عمومی، وظیفه ساماندهی و مدیریت یکپارچه امور تعلیم و تربیت دوره کودکی و توسعه کمی و کیفی آن با هدف آماده سازی کودکان برای ورود به نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور را بر عهده خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: از تاریخ تأسیس و شروع به فعالیت رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ابلاغ دستورالعمل‌ها و مقررات؛ تمامی مهدهای کودک، کودکستان‌ها، مراکز پیش دبستانی و سایر مراکز نگهداری و آموزش کودکان در بخش دولتی، غیردولتی، عمومی و خصوصی مکلف اند حداکثر ظرف مدت شش ماه وضعیت خود را با مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تطبیق دهند و نسبت به دریافت مجوزهای لازم از آموزش و پرورش اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم، اولین جلسه کارگروه انتقال مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی با حضور اعضا درون سازمانی همچنین معاون امور اجتماعی و فرهنگی بهزیستی، کارشناس مسئول آموزش بهزیستی، مسئول کانون مهدهای کودک و مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان البرز به منظور هم اندیشی، هماهنگی و پیگیری اقدامات اجرایی برای انتقال مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی به آموزش و پرورش استان برگزار شد.

جاویدنسب گفت: در این نشست، استاندارهای فضا، تجهیزات و ساماندهی فضاهای آموزشی، صدور، ادامه و تأیید مجوزهای لازم برای مؤسسان جدید و قدیم، محتوای آموزشی، رسیدگی به شکایات و تخلفات احتمالی، توانمند سازی نیروی انسانی و تعیین شهریه مراکز آموزشی از جمله موضوعاتی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی متذکر شد: امید می‌رود با همکاری مشترک بین آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها و مؤسسات مرتبط با حوزه کودک و پیگیری کارگروه انتقال زمینه دستیابی در تحقق هدفگذاری‌های انجام شده برای اجرای کمی و کیفی فعالیت تعریف شده به عمل آید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار