کد خبر: ۶۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
کرمان - نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ظرفیت موجود در استان کرمان، تناسبی با وضعیت زندگی مردم ندارد و این وضعیت می‌تواند بهتر از این رقم بخورد.

به گزارش آرانیوز:سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر سه شنبه در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان کرمان گفت: باید به کرمان می‌آمدم و مردم استان را زیارت می‌کردم اما توفیق حاصل نشد و درواقع متأسفانه کرونا این اجازه را نداد.

وی افزود: اولین سرمایه بزرگ استان کرمان، نیروهای انسانی تحصیل کرده آن است همچنین ذخایر ارزشمندی همچون محصولات معدنی، کشاورزی، پسته، مرکبات و خرما در این استان وجود دارد که می‌تواند نقش بسیار اثرگذاری در بهبود زندگی در استان و کشور داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که اگر مدیریت آب به خوبی انجام نشود، این ظرفیت‌ها به خوبی قابل استفاده نخواهد بود، بیان داشت: در استان کرمان که معدن و کشاورزی حرف اول را می‌زند لذا باید جذب سرمایه گذاری خوبی داشته است اما این ظرفیت تناسبی با وضعیت زندگی مردم ندارد و حتماً وضعیت می‌تواند بهتر از این رقم بخورد.

صنعت گردشگری در کرمان فعال نیست

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه صنایع دستی رونق بسیاری در استان کرمان دارد، اظهار کرد: آثار متعدد جهانی در این استان وجود دارد که بسیار ارزشمند است اما صنعت گردشگری در این استان به نسبت این آثار ارزشمند، فعال نیست.

وی ادامه داد: ۶ منطقه ویژه در استان وجود اما به نسبت فعالیت قابل انتظار را ندارند ازطرف دیگر ما باید به سمت و سوی صادرات غیر نفتی برویم و این صادرات غیر نفتی در منطقه باید حداقل دو برابر شود و این کاملاً امکان پذیر است.

وی با بیان این مطلب که صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری می‌توانند به عنوان زمینه‌های محوری در استان سرمایه گذاری ویژه شود و در کشور و دنیا شاخص بشود، بیان داشت: قدرت فقط در مباحث نظامی نیست بلکه وقتی اقتصاد ما محکم بشود، به یک تکان کوچک متزلزل نمی‌شود ازطرف دیگر باید اقتصاد و ظرفیت‌های کشو عادلانه توزیع شود تا مردم بتوانند طعم عدالت را بچشند.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه همه شهرستان‌های استان باید بتوانند حرف بزنند و حق خودشان را مطالبه کنند، ابراز داشت: در استان کرمان باید ساخت بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها در دستور کار قرار بگیرد تا به این شکل در بحث ترانزیتی نیز ظرفیت‌های خوبی محقق شود.

وی اظهار کرد: امید آن داریم به همت مردم استان کرمان، انتخاباتی باشکوه رقم بخورد چراکه اگر دولتی با پشتوانه بیشتر مردمی شکل بگیرد، قطعاً توانمندتر خواهد بود.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان این مطلب که حلقه مفقوده امروز در کشور مدیریت است، اظهار داشت: من فراموش نمی‌کنم در چند سال گذشته در شهر کرمان به مناسیت ۲۲ بهمن حضور داشتم، جمعیت عظیمی آمده بودند و براین نکته تاکید داشتند که باوجود ظرفیت‌های عظیم در استان، باید مدیریتی بهتری حاکم شود تا وضعیت استان در ابعاد مختلف بهتر شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار