کد خبر: ۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۳
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای شرکت در همایش بین المللی رسانه ای مقابله با تروریسم تکفیری در دمشق پایتخت سوریه به سر می برد، ابراز امیدواری کرد که در سایه تحولات کنونی، آینده ای خوب در انتظار منطقه باشد.

جنتی در دمشق و ابراز امیدواری برای آینده خوب منطقه در سایه تحولات کنونی

 به گزارش خبرنگار آرانیوز( حوزه تهران )

عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه روز پنجشنبه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در راس هیاتی فرهنگی و رسانه ای به این کشور سفر کرده است،در فرودگاه بین المللی دمشق استقبال کرد.

این همایش دو روزه قرار است امروز (جمعه) و تا ساعاتی دیگر در دمشق آغاز به کار کند.

علی جنتی در بدو ورود به سوریه در فرودگاه دمشق در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد، دولت و ملت ایران از کشور برادر سوریه که در خط مقدم جبهه مقاومت در حال مبارزه با دشمنان صهیونیستی و تکفیری است، دفاع می کند و در کنار آن ایستاده است.

وی با بیان اینکه حل بحران سوریه با راهکار نظامی امکان پذیر نیست،خاطرنشان کرد:امروز بسیاری از کشورهای غربی به ویژه آمریکا دریافته اند مبارزه با تروریسم یک ضرورت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: غرب و برخی کشورهای منطقه که درابتدا از تروریست ها حمایت می کردند، امروز به این نتیجه رسیده اند تروریست ها بزرگترین خطری هستند که آنها را تهدید می کنند.

علی جنتی هدف از سفرش به سوریه را شرکت درهمایش مبارزه با تندروی و رویارویی باچالش هایی که کشورهای منطقه و به ویژه سوریه را تهدید می کند، اعلام کرد. 

وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد که مبارزه با تروریسم به هماهنگی گسترده منطقه ای و بین المللی نیاز دارد.

عمران الزعبی خاطرنشان کرد: تروریسم به خطری تبدیل شده که همه منطقه را تهدید می کند و مبارزه با آن به یک تلاش و اقدام جدی و واقعی در سطوح مختلف اندیشه ای، رسانه ای ، فرهنگی ، نظامی و امنیتی نیاز دارد. 

وی تصریح کرد: در همایش بین المللی رسانه ای رویارویی با تروریسم تکفیری ، عوامل ایجاد و رشد و گسترش پدیده تروریسم و به ویژه دلایل حمایت نظامی ، مالی و سیاسی کشورهایی مانند ترکیه ، قطر و سعودی و همچنین رژیم اشغالگر صهیونیستی از گروه های تروریستی تکفیری بررسی می شود.

الزعبی ابراز امیدواری کرد که این همایش بتواند اندیشه ها و پیشنهاد هایی را به عنوان « مرجع و منبعی » برای اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و اندیشه در این زمینه ارائه کند و این گام نخستین در آینده تقویت شود.

وزارت اطلاع رسانی سوریه تحت نظارت بشاراسد رییس جمهوری این کشورهمایش بین المللی رسانه ای رویارویی با تروریسم تکفیری را در مرکز فرهنگی و هنری « دار الاسد» در دمشق پایتخت سوریه برگزار می کند.

این همایش امروز( جمعه ) و روز شنبه با مشارکت حدود 130 شخصیت رسانه ای سوری، عربی و غیرعربی از روسیه ، ایران، کوبا ، اسپانیا ، چین، ترکیه، افغانستان، پاکستان، مصر، لبنان، عراق، الجزایر، مغرب، بحرین، اردن، سودان، عربستان، تونس، قبرس، انگلیس ، آلمان و کویت برگزار می شود. 

شرکت کنندگان در این همایش قرار است نقش رسانه های سوری ، دوست و دشمن در چارچوب های سیاسی و اندیشه ای ، فعالیت حرفه ای خبری و میدانی، همپیمانی های منطقه ای و بین المللی مقابله با تروریسم و نقش رسانه ها در جنگ های موجود، تشکیل جهانی جدید و اهمیت رسانه ها در فعالیت های میدانی و نظامی و رویکرد و نقش رسانه ها در مرحله آینده را بررسی کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار