کد خبر: ۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
اسامی شماری از سیاستمداران ارشد انگلیسی در ارتباط با پرونده جنجالی آزار و اذیت جنسی کودکان که مربوط به دهه های گذشته هست، روز چهارشنبه رسما فاش شد.

افشا نام برخی سیاسیون انگلیس درپرونده کودک آزاری

«به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل آرانیوز»

 شبکه اسکای نیوز اعلام کرد که 'لئون بریتان' وزیر کشور وقت انگلیس از جمله سیاستمدارانی است که مرتبط با پرونده تاریخی کودک آزاری از اوایل دهه 1970 میلادی تا اواخر دهه 1980 میلادی بوده است.

بر اساس گزارش اسکای نیوز، 'پیتر هیمن' دیپلمات سابق انگلیسی و از اعضای دستگاه جاسوسی انگلیس (ام آی 6)، 'ویلیام وان استرابونزه ' و'پیتر موریسون ' از اعضای کابینه مارگارت تاجر از دیگر سیاستمداران ارشدی هستند که اسامی آنها افشا شده است.

اسکای نیوز گزارش داد که دفتر کابینه انگلیس اسناد مرتبط با درگیر بودن سیاستمداران یاد شده در رسوایی کودک آزاری در دهه های گذشته تایید کرده است .

این شبکه خبری افزود: اسناد افشاشده همچنین حاکی از وجود نگرانی ها از ارتباط پنهانی یک محل نگهداری کودکان در شهر بلفاست در ایرلند شمالی در رسوایی یاد شده است.

گفته می شود کودکانی که در این محل نگهداری می شده اند به منظور سوءاستفاده های جنسی به انگلیس قاچاق می شده اند.

به گزارش اسکای نیوز افشای اسامی این سیاستمداران ارشد که همگی آنها فوت کرده اند، به دنبال درخواست مکرر این شبکه خبری از دفتر کابینه انگلیس و بر اساس قانون آزادی اطلاعات صورت گرفته و این درحالی است که محتوی اسناد مربوط به پرونده های کودک آزادی همچنان در دفتر کابینه انگلیس نگهداری و هنوز جزییات آنها فاش نشده است.

این شبکه خبری افزود: در ماه های اخیر اطلاعات جدیدی از دست داشتن سیاستمداران یاد شده در رسوایی کودک آزاری در دهه های گذشته به دست آمده است.

در همین حال تارنمای روزنامه دیلی میل روز چهارشنبه نوشت: اسامی سیاستمداران یادشده درحالی رسما منتشر می شود که پیش از این پلیس انگلیس از رفتار شرم آور آنها اطلاع داشته است.

پلیس انگلیس پیشتر گزارش داده بود که در ارتباط با پرونده جنجالی آزار و اذیت جنسی از کودکان که مربوط به دهه های گذشته هست، تاکنون از یک هزار و 400 نفر مظنون، بازجویی صورت گرفته است. 

گفته می شود در گزارش کمیته 'عملیات هیدرانت' که توسط شورای مرکزی پلیس ملی انگلیس ( ان پی سی سی ) در ارتباط با مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان تشکیل شده است، در میان این افراد مظنون، 76 سیاستمدار انگلیسی دیده می شود. 

بر اساس گزارش کمیته یاد شده، از یک هزار و 400 نفر مظنون یاد شده، در کل 261 نفرشان از شخصیت های شناخته شده بوده اند که 'جیمی ساویل' مجری سابق شبکه تلویزیونی 'بی بی سی'، 'لئون بریتان' وزیر کشور پیشین انگلیس و 'سیریل اسمیت' از نمایندگان پیشین پارلمانی حزب لیبرال از جمله این افراد بشمار می آیند. 

در این گزارش عنوان شده است: از یک هزار و 433 نفر مظنون در ارتباط با پرونده آزار و اذیت جنسی کودکان، 216 نفرشان در حال حاضر فوت کرده اند، 261 نفر از شخصیت های مشهور بوده اند و 135 نفر نیز از افرادی هستند که در عرصه رسانه، فیلم و موسیقی و نیز ورزش فعالیت داشته اند. 

در گزارش کمیته عملیات هیدرانت، اشاره ای به شمار کودکانی که قربانی امیال شیطانی این افراد شده اند و انتظار می رود که تعداد آنها به هزاران کودک برسد، نشده است. 

به گفته مسوول این کمیته ، در کل 375 نهاد و موسسه ازجمله 154 مدرسه، 75 یتیم خانه، 40 موسسه مذهبی و 14 مرکز درمانی مرتبط با پرونده آزار و اذیت جنسی کودکان هستند. 

به گفته این افسر پلیس انگلیس، 11 موسسه اجتماعی، 9 زندان ، 9 مرکز ورزشی و 28 نهاد دیگر ازجمله برخی از گروه های نظامی، درگیر این پرونده شده اند. 

وی گفته است که 'جیمی ساویل ' مجری سابق و مشهور 'بی بی سی' یکی از افرادی است که در پرونده سوءاستفاده جنسی از کودکان ، نقش پررنگی داشته است. 

جیمی ساویل که در دهه 1960 میلادی کار خود را در ' بی بی سی' آغاز کرد، به مدت چهار دهه از مجریان مشهور این بنگاه بود و با سفارش و پیگیری های مارگارت تاجر نخست وزیر پیشین انگلیس، از ملکه این کشور لقب ˈسرˈ دریافت کرده بود. 

ساویل در اکتبر 2011 میلادی و در سن 84 سالگی مرد، اما هنوز سالگرد مرگ وی فرانرسیده بود که گزارش های فساد اخلاقی وی رسانه ای شد و جامعه انگلیس را شوکه کرد. 

این مجری سرشناس متهم بود که در طول بیش از چهار دهه فعالیت خود در' بی بی سی' صدها نفر از زنان، دختران و حتی پسران کم سن و سال را مورد تجاوز و یا آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

رسوایی آزار و اذیت جنسی کودکان در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست، در بیمارستان ها، مدارس و سایر نهادها در انگلیس از اوایل 70 تا اواخردهه 80 میلادی، بعد از گذشت سال ها، به دغدغه ای برای مردم این کشور تبدیل شده که با فشار گروه ها و فعالان حامی حقوق کودکان، وزارت کشور، پلیس و نیز مجلس انگلیس وادار شده اند تا تحقیقاتی در این زمینه ها انجام دهند. 

'تراز می ' وزیر کشور انگلیس به دنبال فشار افکار عمومی، در سال 2014 میلادی اعلام کرد که توسط یک کمیته، تحقیقات مستقلی درباره پرونده های مربوط به سوءاستفاده جنسی از کودکان در دهه های 1980 و 1990 میلادی توسط مقام ها و سیاستمداران ارشد انگلیسی که در حال حاضر شماری زیادی از آنها نیز به ظاهر مفقودشده است، انجام می شود. 

'الیزابت باتلر سلوس' اولین رییس این کمیته تحقیق بود که به دنبال افشای ارتباط فامیلی اش با برخی از متهمان این پرونده ها، در ماه جولای سال گذشته مجبور به استعفا شد و به جای وی، 'خانم وولف' انتخاب گردید اما او نیز بعد از مدتی مجبور به کناره گیری شد. 

خانم 'وولف' بعدازآن مجبور به استعفا شد که گروه های مدنی مدافع کودکان آسیب دیده، افشا کردند که وی با ' لئون بریتان' وزیر کشور انگلیس در زمان 'مارگارت تاجر' و از افراد مرتبط با این پرونده رسوایی تاریخی، ارتباط نزدیک داشته است. 

'لئون بریتان' وزیر کشور وقت انگلیس در زمان مارگارت تاجر در سال 1984 میلادی، که در سال گذشته میلادی فوت کرد، پیش از این متهم شده بود که برای سرپوش نهادن به این رسوایی ها، در حفظ پرونده های مربوطه سهل انگاری کرده و همین مساله سبب مفقود شدن شمار زیادی از آنها شده است. 

ناپدید شدن پرونده های مربوط به این اتهامات که نام چهره ها و موسسه های قدرتمند دولتی در آنها مطرح شده بود، ظن پنهان کاری و لاپوشانی دولتی در این ماجرا را تقویت کرده است. 

پرونده های مفقودشده بخشی از تحقیقاتی بوده که برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده در خصوص آزار و اذیت کودکان طی دهه های گذشته انجام شده است. 

علاوه بر این روزنامه دیلی تلگراف اخیراً در گزارشی افشاگرانه از وجود مدارکی سخنان به میان آورد که حاکی از نقش پلیس انگلیس بر سرپوش نهادن بر فساد و جنایات اعضای بانفوذ یک باند کودک آزار در دهه های گذشته است. 

در همین حال تارنمای روزنامه ایندیپندنت اخیراً نوشت: هم اکنون ارتباط پرونده آزار و اذیت جنسی کودکان در سال های گذشته که در کل 22 تن از شخصیت های مهم و مظنون و نیز مجموعه ای از اسناد و شواهد را شامل می شود، توسط هیئت بررسی آزار جنسی پارلمان انگلیس در حال بررسی است. 

رسوایی های مکرر مربوط به سوءاستفاده جنسی از کودکان در انگلیس، در حال حاضر به معضل جدی برای این کشور اروپایی تبدیل شده و در این میان کاملا آشکارشده است که سیستم قضائی، مقامات محلی و پلیس انگلیس نتوانسته اند از کودکان در معرض خطر حمایت و محافظت جدی به عمل آورند. 

مساله بهره کشی جنسی از کودکان در انگلیس هم اینک نگرانی مردم و سازمان های حمایت کننده از کودکان در این کشور را برانگیخته است. 

نظرشما
پربازدیدها