کد خبر: ۶۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه شرایط برگزاری اربعین حسینی فراهم شود، گفت: حفظ سلامت زائران در اولویت قرار دارد.

به گزارش آرانیوز:آیت الله رسول فلاحتی ظهر سه شنبه در دیدار مدیران حج و زیارت استان گیلان به مناسبت در پیش بودن هفته حج با ابراز امیدواری برای فراهم شدن شرایط زیارت خانه خدا برای همه مسلمین، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا حفظ سلامت زائران مهم‌ترین اولویت است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تأکید بر لزوم آماده کردن شرایط برای برگزاری مراسم اربعین امسال، افزود: یکی از مطالبات مهم در این بخش حذف روادید برای زائران عتبات عالیات است.

وی با بیان اینکه دوستی و حب ائمه اطهار (ع) در دل مردم ماندگار است، تصریح کرد: در مسیر نگه داشتن مردم از طریق فضای مجازی ستودنی است.

آیت الله فلاحتی، حضور میلیونی مردم در مراسم اربعین طی سال‌های گذشته را در طول تاریخ بی سابقه خواند و بیان کرد: طبق گفته مسئولان مربوطه، مسیر عتبات عالیات با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای زائران به زودی باز می‌شود.

وی ادامه داد: مردم برای سفر حج از آمادگی لازم برخوردار هستند ضمن اینکه حضور هر ایرانی در سرزمین عتبات عالیات موجب ناخشنودی دشمنان و شادی دوستان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه بر بهره گیری از تجربه مدیران کهنه کار تاکید کرد و یادآور شد: در عین حال عرصه باید برای جوانان باز باشد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه روحانیون برای همراهی زائران در کاروان‌ها به لحاظ اخلاقی و اجتماعی باید از فضل لازم برخوردار باشد، اضافه کرد: اکنون روحانیون برای همراهی زائران از این ویژگی‌ها برخوردار هستند و این امر جای شکر دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار