کد خبر: ۶۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
رشت- رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به پیش بینی شش هزار و ۹۹۰ شعبه ثابت و سیار اخذ رأی در استان برای برگزاری سه انتخابات، گفت: بیش از ۶۰ هزار نیروی انسانی دربرگزاری انتخابات مشارکت دارند.

به گزارش آرانیوز:محمود قاسم نژاد پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن انتخابات در سه حوزه ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان گیلان، اظهار کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری سه هزار و ۳۰۵ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد دو هزار و ۹۱۰ شعبه ثابت و ۳۹۷ شعبه نیز سیار هستند، افزود: برای انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا تعداد صندوق‌ها ۱۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان در ادامه با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۲۸ صندوق اخذ رأی برای این انتخابات پیش بینی شده است، گفت: از این تعداد دو هزار و ۹۹۵ شعبه ثابت و ۵۲۳ شعبه نیز سیار است.

وی همچنین به انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه نیز اشاره و اضافه کرد: برای این انتخابات نیز ۱۵۷ شعبه پیش بینی شده که از این تعداد ۱۵۵ شعبه ثابت و دو شعبه نیز سیار هستند.

قاسم نژاد با اشاره به اینکه در مجموع در این سه انتخابات بیش از ۶۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی مشارکت دارند، گفت: در شهر رشت انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شمارش آرا نیز این انتخابات در شهر رشت به صورت سیستمی انجام می‌شود، ادامه داد: در مجموع در انتخابات شورای اسلامی شهر در استان گیلان هزار و ۷۵۹ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۴۶ نفر در هیئت‌های نظارت شهرستانی و استانی رد صلاحیت شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه داوطلبان در ۵۳ شهر و نشستن بر ۲۸۱ کرسی رقابت می‌کنند، افزود: ۱۴ هزار و ۲۱۷ نفر در دو هزار و ۱۷۲ روستا در انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان گیلان ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز ۴۵ نفر ثبت نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد حدود ۵۰ درصد داوطلبان در بررسی صلاحیت‌ها تأیید شده‌اند.

قاسم نژاد با اشاره به اینکه در سهم شهر رشت در انتخابات شوراها ۱۱ کرسی است، ادامه داد: آستارا، انزلی، تالش، لنگرود، لاهیجان هفت کرسی و ۴۸ شهر نیز دارای پنج کرسی هستند.

وی همچنین به میزان مشارکت در ادوار گذشته اشاره و اضافه کرد: متوسط مشارکت یازده دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گیلان ۶۲.۹ درصد و مشارکت دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری ۶۶.۴ درصد و متوسط مشارکت ۵ دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز ۶۹.۶ دهم درصد بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار