کد خبر: ۶۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: استفاده از ماسک برای حضور در امتحانات پایه نهم و دوازدهم برای دانش آموزان و تمامی عوامل اجرایی مدرسه ضروری است.

به گزارش آرانیوز:ابراهیم شکیبا بعد از ظهر امروز  با اشاره به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر برگزاری امتحانات دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری اظهار کرد: به منظور حفظ سلامتی دانش آموزان، والدین و کارکنان مدارس باید رعایت برخی نکات بهداشتی مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: مسئولین مدارس بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی قبل و بعد از هر امتحان نسبت به گندزدایی محل آزمون باید اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه استفاده از ماسک برای دانش آموزان و تمام عوامل اجرایی مدرسه الزامی است و خانواده‌ها باید از قبل در جریان این موضوع قرار گیرند، تصریح کرد: استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک سه لایه برای کارکنان و مراقبین مراکز امتحانی الزامی است.

شکیبا با تاکید بر اینکه باید از بزرگترین فضاهای موجود برای انتخاب مرکز آزمون و حضور دانش آموزان استفاده شود، گفت: صابون مایع و محلول ضدعفونی کننده دست به مقدار کافی و متناسب باید تأمین شده و فاصله گذاری مناسب بین دانش آموزان یعنی ۲ متر رعایت شود.

وی ادامه داد: قبل و بعد از هر آزمون از تجمع دانش آموزان و همراهان آن‌ها باید جلوگیری شود، تماس افراد با یکدیگر مانند روبوسی و دست دادن اکیداً ممنوع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: روشن کردن وسایل تهویه و باز گذاشتن پنجره‌ها برای تهویه مناسب هوا در محل برگزاری امتحان باید انجام و دانش آموزان از بردن وسایل اضافه به محل آزمون مانند تلفن و کیف خودداری کنند، باید از قبل اطلاع رسانی شود که مسئولین مدرسه از تحویل گرفتن وسایل دانش آموزان خودداری می‌کنند.

شکیبا افزود: دانش‌آموز باید لوازم‌التحریر مورد نیاز را همراه داشته باشد و از جابجایی آن جدا خودداری کرده و اگر دانش آموزی مبتلا به بیماری زمینه‌ای بوده یا دارای علائم مشکوک به کرونا باشد، آزمون باید در اتاق جداگانه و به صورت انفرادی برگزار شود.

وی حضور کارکنان، مراقبان و افراد حاضر در جلسه آزمون از گروه‌های پرخطر یعنی مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای را ممنوع اعلام کرد و گفت: توزیع هر گونه خوراکی در محل آزمون ممنوع است و افراد حاضر در جلسه شامل کارکنان و دانش آموزان برای آشامیدن آب باید از بطری آب شخصی استفاده کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار