کد خبر: ۶۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
اراک- معاون سیاسی اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: متأسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی به بهانه کرونا در انجام وظایف فرهنگی و اجتماعی خود اهمال می‌کنند.

به گزارش آرانیوز:بهروز اکرمی ظهر سه‌شنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: یک سال و اندی است که جامعه بشری با ویروس و بیماری کرونا مواجهه شده است و این بیماری به شدت همه بخش‌های جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی افزود: در چنین زمان و موقعیتی برخی از دستگاه‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ممکن است بگویند در شرایط موجود فعالیت در این حوزه‌ها امکان پذیر نیست اما این تفکر کاملاً اشتباه است و قابل پذیرش نیست.

اکرمی خاطرنشان کرد: در مقطع حساس کنونی باید فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و ورزشی را مطابق با شرایط روز و متناسب با موقعیت‌ها تعریف کرد. یعنی باید ببینیم چه اقدام و تدبیری در شرایط کرونایی اندیشه شود که منجر به تعطیلی این گونه فعالیت‌ها نشود و در شرایط کنونی اقدامات ما برای ایجاد نشاط در جامعه پر از اضطراب و استرس باید چگونه باشد، نه اینکه کارها و فعالیت‌ها را تعطیل کرد.

کرونا دلیل تعطیلی کار نیست بلکه باید روش عملکرد را تغییر داد

معاون استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی در استان کارها را تعطیل کردند؛ کرونا که دلیل تعطیلی کار نیست بلکه باید تدبیر و برنامه‌ریزی صحیح، شکل و روش و نحوه عملکرد را تغییر داد. جامعه امروز بیش از هر زمان دیگر نیز به کارهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی دارد و از طرفی کارهای فرهنگی و اجتماعی نیاز به صبوری دارد.

اکرمی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی همانند کار فیزیکی نیست که اثرات آن در کوتاه مدت مشخص شود. فعالیت‌های اجتماعی فرهنگی زمان‌بر است و نیاز به صبر و حوصله و شکیبایی دارد. شما امروز یک اقدام و تصمیم فرهنگی و اجتماعی را انجام می‌دهید اما ممکن است ۵ تا ۱۰ سال یا حتی با زمان طولانی‌تری آثار آن ظاهر شود. بنابراین دستگاه‌هایی که فعالیت اجتماعی و فرهنگی انجام می‌دهند باید شکیبا و صبور باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه همه می‌خواهیم سریعاً اثرات و تصمیمات کارهای فرهنگی اجتماعی در جامعه دیده شود که این امکان پذیر نیست و نباید در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی دنبال اثرات کوتاه مدت باشیم بلکه باید به دنبال اقدام درست و تأثیرگذار بود.

برخی اعضا کارگروه اجتماعی و فرهنگی خیلی فعال نیستند

معاون استاندار مرکزی تاکید کرد: تمام اعضای کارگروه باید فعال باشد اما متأسفانه برخی اعضا خیلی فعال نیستند. اگر همه اعضا فعال نباشند آنهایی هم که فعال هستند ممکن است انگیزه شأن را از دست بدهند. همه اعضای کارگروه باید یک دست و هم قدم فعال باشند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار