کد خبر: ۶۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
زنجان-استاندار زنجان گفت: جذب اعتبارات ملی برای استان زنجان مورد توجه جدی مدیران قرار بگیرد.

به گزارش آرانیوز:فتح الله حقیقی ظهر سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه در محل استانداری زنجان گفت: دبیران کارگروه‌های مجموعه تلاش کنند در موعد مقرر جلسات برنامه ریزی شده طی سال جاری که افزایش ۲۰ درصدی دارد را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید نسبت به سالهای گذشته پر بارتر برگزار شود، افزود: در وظایف محوله نباید با هیچ دستگاه اجرایی شوخی کرد و اشکالات باید گفته شود.

استاندار زنجان تاکید کرد: طبق گزارش اعلام شده دستگاه‌های اجرایی که نتوانستند اعتبار لازم جذب کنند یا بر اساس وظیفه اعلامی آن، را انجام نداند بر مبنای جدول ارائه شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشخص می‌شوند.

حقیقی با تاکید بر اینکه جذب اعتبارات ملی برای استان زنجان مورد توجه جدی مدیران قرار بگیرد، افزود: جذب نکردن اعتبار از سوی دستگاه اجرایی اقدامی ناخوشایند است و اقداماتی که توسط بنیادهای مختلف در این استان انجام یا در حال آغاز بوده از سوی معاونت‌های مختلف استانداری باید پیگیری شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه مجموع اعتبار تملک دارایی تخصیصی تبدیل شده نقد استان ۳۰۹ میلیارد تومان بوده است، ابراز داشت: علاوه بر این ۶۰۴ میلیارد تومان نیز با پیگیری انجام گرفته جذب شده است.

حقیقی به پروژه‌های ۲۴ گانه مدارس استان اشاره کرد و گفت: اقدامی که در حوزه مسکن ملی انجام گرفته به ویژه ساخت فضاهای آموزشی کار بزرگی است.

استاندار زنجان تصریح کرد: در این زمینه ۴۸۰ میلیارد تومان تفاهم نامه کار سازی شده که اغلب شهرک‌های فاقد فضای آموزشی باز می‌گردد.

حقیقی افزود: باید در سال جاری حرکت‌ها در این خصوص جدی تر و عملیاتی تر باشد و در بحث تبصره ۱۶ اعتبار فوق العاده‌ای به این استان در سال جاری اختصاص یافته است و در این راستا باید یک برنامه اجرایی و راهکار عملی مد نظر قرار گیرد.

وی به موضوع مهم آمایش سرزمین استان نیز اشاره کرد و گفت: این مهم در استان در چند دوره زمانی به طول کشید، تا در نهایت به جمع بندی کامل رسیده که برای نحوه اجرایی شدن آن نیز باید طراحی لازم انجام گیرد و برای عملیاتی شدن فرمایش مقام معظم رهبری در سال جاری باید طرحی تدوین شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار