کد خبر: ۶۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
بجنورد- استاندار خراسان شمالی علت تورم بالای استان در قیاس با میانگین کشور را نبود زیرساخت‌های تولید و صنعت دانست و گفت: گسترش زیربنای اقتصادی استان نیازمند یک دهه زمان است.

به گزارش آرانیوز:محمد علی شجاعی صبح یک شنبه در جمع خبرنگاران خراسان شمالی در خصوص علت تورم بالا استان نسبت به سایر نقاط کشور اظهار کرد: این مسئله دلایل ریشه‌ای در حوزه اقتصاد استان است و نمی‌توانیم بگوییم جدیداً ایجاد شده است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در آخرین آمار ارائه شده میزان تورم خراسان شمالی از میانگین کشور حدود ۴ درصد بالاتر است؛ با نگاه به استان‌هایی که بیشترین تورم را دارند متوجه می‌شویم این استان‌ها کمترین تولید داخلی را دارند در واقع وقتی تعداد واحدهای صنعتی کم است.

وی با اشاره به سبد غذایی خانوارها، افزود: اغلب سبد غذایی خانوارهای خراسان شمالی از خارج استان تأمین می‌شود.

شجاعی بیان کرد: سعی داریم تعداد بیشتری از اقلام سبد کالا خانوارها را در استان تأمین کنیم.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: استان در زیرساخت‌های صنعت و تولید ضعیف است لذا باید گام‌ها شتابانی بردارد.

وی افزود: یک سری شهرهای گران مانند تهران در کشور هستند اما برخی اقلام در بجنورد از تهران نیز گران‌تر است که دلیل آن عدم تأمین کالا مورد نظر در استان و نبود شرکت‌های پخش بزرگ در خراسان شمالی است.

شجاعی در انتها گفت: نمی‌توان وعده داد که ظرف یک مدت کوتاه مشکل تورم استان حل خواهد شد لذا در صورت برنامه داشتن، باید یک دهه به خود فرصت دهیم تا زیربنای اقتصادی استان گسترش یابد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار