کد خبر: ۶۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
سمنان- آئین و مراسم ویژه روز قدس به صورت خودجوش و مردمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین استفاده از فضای مجازی با شور خاصی در استان سمنان برگزار شد.

به گزارش آرانیوز:گروه استان‌ها: مردم استان سمنان برای دومین بار روز قدس را با محدودیت‌های کرونایی مواجه دیدند اما این امر سبب نشد تا از ارادت آنها به امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و پیشنهاد دهنده برگزاری روز قدس، آرمان انقلاب اسلامی و مبارزه مردم فلسطین شریف در برابر استکبارگران کاسته شود.

مردم استان سمنان به صورت خودجوش مراسم روز قدس را با رژه موتوری، حضور در گلزارهای شهدا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین راه انداختن موج‌ها و پویش‌های مردمی در فضای مجازی برگزار کردند تا یک بار دیگر ثابت کنند برای حضور در صحنه نیاز به تجمع‌های چند ده هزار نفری نیست و می‌توان فریاد بلند خشم را بر سر استکبار فرود آورد آن هم با رعایت محدودیت‌های کرونایی و حفظ سلامت.

حضور مردم با خودرو و موتور

گروهی از مردم میامی در خیابان‌های این شهر با تزئین خودروهایشان و همراه داشتن پرچم‌های خوش رنگ ایران اسلامی و پلاکاردهایی مزین به تصویر امام خمینی (ره)، پرچم فلسطین و همچنین تصاویر شهدای مقاومت مانند شهید سلیمانی و شهید ابومهندس المهدی، عماد مغنیه و… به رژه موتوری پرداختند و گروهی از جوانان با موتور سیلکت پرچم‌های بزرگ فلسطین را حمل می‌کردند.

در شاهرود نیز دو مراسم محوری شامل اهتزاز پرچم فلسطین و به آتش کشیدن پرچم‌های آمریکا و اسرائیل در حرم شهدای گمنام و راهپیمایی خودرویی خودجوش مردمی با رعایت پروتکل از صحن حرم شهدای گمنام برگزار شد و مردم در گلزار شهدای شاهرود با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

گروهی از مردم شاهرود تمثال با برکت شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت به خصوص سیدالشهدای مقاومت یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی را به دست داشتند و با چفیه‌هایی در دست انزجار خود را در این آخرین جمعه ماه رمضان از استکبار گران به سینه آسمان فرستادند.

رنگ استکبار ستیزی بر چهره استان سمنان/ مردم کنار فلسطین هستند

اهتزاز پرچم مقاومت

در سمنان نیز رژه موتوری و خودرویی و همچنین اهتزاز پرچم‌های بزرگ فلسطین و ایران، روز قدس متفاوتی را برای مردم مرکز استان رقم زد.

مردم سمنان همچنین از روز گذشته در فضای مجازی با استفاده از اقدامات ابتکاری خود به اعلام انزجار از اسرائیل خبیث پرداختند.

هیئت‌های مذهبی و گروه‌ها و تشکل‌های مردمی و فرهنگی نیز در فضای مجازی با نشر سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و سخنان امام خمینی (ره) درباره قدس شریف و همچنین استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای پخش زنده مراسم روز قدس که به همت خودشان و با دست‌های خالی اما به صورت خودجوش و با شور خاصی تدارک دیده شده بود، اقدام کردند و هنوز هم برخی از سخنرانی‌های زنده در فضای مجازی مؤسسات فرهنگی ادامه دارد.

ابتکار بی نظیر جوانان دامغانی

دامغانی‌ها نیز مانند دیگر نقاط استان سمنان با به راه انداختن رژه موتوری و همچنین حضور پرشور در فضای مجازی یاد و خاطر فلسطین و شهدای مقاومت را گرامی داشتند. عده‌ای از جوانان انقلابی و متدین دامغان نیز امروز به نوعی دیگر یاد و خاطر قدس شریف را زنده نگه داشتند و خود را به روستاهای جنوب شهرستان دامغان که از سیل روزهای قبل خساراتی بسیار زیاد دیده بود، به یاری مردم منطقه حسینان رفتند.

این جوانان بسیجی در قالب گروه‌های جهادی، روز قدس را بهترین فرصت برای خدمت رسانی به مردم شهرستان دامغان دیدند و در کنار کمک به مردم برای گل روبی منازل، خارج کردن آب از خانه‌های مردم، مرمت خانه‌ها و دیوارها و همچنین کمک به مردم در جابجایی وسایل شأن در کنار عملیات عمرانی ساخت خانه، ترمیم محل نگهداری دام‌ها و… از خود ابتکاری ویژه بر جای گذاشتند. این جوانان تصاویر امام خمینی (ره) رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهیدان را همراه داشتند و در کنار این اقدام جهادی و ابتکاری، یاد شهیدان مقاومت را نیز گرامی داشتند.

کمک‌های مردمی در روز قدس

در دیگر نقاط استان سمنان نیز مانند گرمسار و آرادان خبر از برگزاری محدود اما خودجوش و مردمی روز قدس با حمل پلاکاردها توسط خودروها و موتورسیکلت سواران، می‌آید مردم مسلمان و متدین استان سمنان یک بار دیگر با هر چه در دست داشتند به یاری فلسطین و قدس شریف آمدند و یک بار دیگر آخرین جمعه ماه رمضان را به نام قدس شریف متبرک کردند.

قرار است سخنرانی‌های مرتبط با روز قدس نیز از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی در بین مردم استان سمنان پخش شود تا مردم امسال در کنار محدودیت‌های کرونایی و عدم حضور در تجمع مردمی، از سخنرانی‌های روز قدس نیز محروم نشوند.

بسیاری از هیئت‌های مذهبی و مؤسسات فرهنگی نیز در کنار پوشش موضوعات روز قدس در استان، به پخش زنده سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز قدس پرداختند همچنین پروفایل قشر عظیمی از مردم استان امروز به رنگ مقاومت درآمده است.

از دیگر ابتکارات مردم در آخرین جمعه ماه رمضان، توزیع بسته‌های معیشتی است که از قبل در قرارگاه‌های مرتبط با مقابله با کرونا و توسط خیران، بسیجیان، طرح‌های محله محوری و مساجد و… گردآوری شده و امروز به دست محرومان می‌رسد تا روز قدس، روز محرومان جهان، رنگ بو بویی دیگر بگیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار