کد خبر: ۶۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
زاهدان - نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع موانع تولید با همدلی و انسجام مدیران دستگاه‌های اجرایی و ایجاد ارتباط با مدیریت کشور امکان پذیر است.

به گزارش آرانیوز:فداحسین مالکی صبح امروز در جمع معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی گفت: رفع موانع تولید وظیفه همه ماست که با همدلی و انسجام مدیران دستگاه‌های اجرایی و ایجاد ارتباط با مدیریت کشور امکان پذیر است.

وی افزود: قدرت در ظرفیت‌ها و توانمندی هاست و از همه مسئولان استانی خواهشمندیم با قدرت و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توان کارشناسی محرومیت و گرفتاری‌ها در همه بخش‌ها را برداشته و هم صدا به سوی توانمند سازی سیستان و بلوچستان گام برداریم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بخش کشاورزی را یکی از ظرفیت‌های مهم سیستان و بلوچستان برشمرد که در مسیر توسعه استان نقش بسزایی دارد و اعلام آمادگی کرد در مجلس موارد بخش کشاورزی را به صورت ویژه پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط حساس کنونی جامعه نیاز به امید و مشارکت عمومی در همه جبهه‌ها دارد، تصریح کرد: با بازنگری در قوانین مرزی سعی داریم خود تحریمی‌ها را حذف کنیم و از فرصت‌های مرزی برای ارتقای تولید و اشتغال بهره بگیریم.

وظیفه اصلی طرح ۴۶ هزار هکتاری سیستان انتقال آب به سطح مزارع است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان فرصت‌ها و استعدادهای ممتازی برای ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد درآمد و ارتقای تولید وجود دارد.

محمد علی نیکبخت شرایط خاص اقلیمی، تولید محصولات خارج از فصل، تولید میوه‌های گرمسیری، شیلات، تولید محصولات گلخانه‌ای، تولید خرما، دامپروری و بهره گیری از فرصت‌های مرزی را از جمله مهمترین استعدادهای سیستان و بلوچستان برشمرد.

وی با اشاره به اتمام عملیات اجرایی طرح عظیم انتقال آب با لوله به ۴۶ هزارهکتار ازا راضی دشت سیستان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی موجود بهره وری حداکثر ی از آب در منطقه فقط از طریق همین طرح امکان پذیر است که هدر رفت آب در بخش کشاورزی را به پایین‌ترین سطح ممکن رسانده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ارزش ریالی امروزه طرح را بیش از ٢٠ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و تصریح کرد: عمده وظیفه طرح آبرسانی دشت سیستان، انتقال مدار بسته آب تخصیصی چاه نیمه‌ها به مزارع کشاورزان است که تاکنون در سه مرحله بیش از ٢٧٠ میلیون مترمکعب آب از طریق همین طرح به مزارع تحت پوشش منتقل شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار