کد خبر: ۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
منابع امنیتی و مقامات محلی در استان الانبار روز شنبه از تلاش های نیروهای امنیتی عراق برای گشودن معبرهایی امن جهت خروج خانواده ها از الرمادی و فلوجه خبردادند، در عین حال نیروهای کمکی و تازه نفس ارتش و الحشد الشعبی به الخالدیه، محل شدیدترین درگیری های روز جمعه رسیدند.

تلاش عراقی ها برای گشودن معابر امن جهت خروج غیرنظامیان از فلوجه و رمادی

 به گزارش خبرنگار آرانیوز، مهدی صالح النومان معاون استاندار الانبار گفت، هم اکنون یگان هایی از نیروهای امنیتی عراق در حال باز کردن معابری هستند تا غیر نظامیان شهرهای الرمادی و فلوجه که تاکنون نتوانسته اند از این شهرها خارج شوند، منطقه را ترک کنند. 

وی با اشاره به این که داعش خروجی های فلوجه و الرمادی را روی اهالی و خانواده ها بسته است، گفت که نیروهای امنیتی اکنون در حال جستجوی راه ها و معابر جایگزین هستند.

در همین حال یحیی المحمدی عضو مجلس الانبار نیز اعلام کرد که داعش مانع خروج خانواده هایی شده که نتوانسته اند تاکنون شهرهای الرمادی و فلوجه را ترک کنند. 

وی درگفت وگو با سومریه نیوز از اقدام نیروهای امنیتی در گشودن معبری در منطقه الفلاحات در 10 کیلومتری غرب فلوجه خبر داد.

به گفته منابع محلی، داعش با مسدود کردن پل فلوجه و استقرار مردان مسلح در خروجی های این شهر غیر نظامیان را به گروگان گرفته تا از آنان برای ساعت صفر عملیات آزادسازی فلوجه به عنوان سپر انسانی استفاده کند. 

منابع محلی می گویند، تعداد خانواده های ساکن در شهرهای فلوجه و الرمادی و الصقلاویه خیلی زیاد نیست، با اینحال دولت عراق تلاش دارد عملیات آزادسازی الانبار را در هر مرحله به گونه ای طراحی کند، تا کمترین تلفات متوجه غیرنظامیان شود. 

المحمدی عضو مجلس الانبار در باره اهداف داعش از این اقدام ضد انسانی گفته که داعش اکنون در میان غیرنظامیان پناه گرفته است. برخی منابع نیز روز گذشته خبر داده بودند که نیروهای داعش بخش مهمی از تجهیزات نظامی و نیروهای خود را به مناطق مسکونی پر جمعیت در شهرهای الرمادی و فلوجه منتقل کرده است. 

در همین حال مجلس الانبار نیز اعلام کرد که روز شنبه یگان هایی از ارتش و الحشدالشعبی و پلیس اتحادیه به پایگاه الحبانیه رسیدند. آنها نیروهای تازه نفس کمکی هستند که درپی نبردهای سخت روز جمعه در منطقه الخالدیه در نزدیکی پایگاه الحبانیه و در شرق الرمادی ، به منطقه عملیاتی گسیل شده اند. 

گروه تروریستی داعش بامداد جمعه با آتش تهیه پرحجم بوسیله سلاح های سنگین و با استفاده از تعداد زیادی خودرو بمب گذاری شده ، حمله سنگینی را علیه الخالدیه و مناطق اطراف آن شروع کرد که در نهایت تا ساعاتی بعد توانست روستاهای الحصیبه و ابوفلیس را در این منطقه تصرف کرده و به داخل شهر الخالدیه نفوذ کند.

با این حال نیروهای کتائب حزب الله به سرعت در همین روز پاتکی علیه نیروهای داعش در منطقه آغاز کردند و بخش هایی از مناطق تصرف شده را پس گرفتند. 

به گفته منابع ، نبرد همچنان در این منطقه ادامه دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار