کد خبر: ۶۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: شوراهای شهر و روستا جلوه‌ای از مردم سالاری دینی است.

به گزارش آرانیوز:حمید ملانوری عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح سال همایش و فرهنگسرای بیرجند اظهارکرد: نهاد شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از برکات قابل تأمل انقلاب اسلامی است که خدمات ارزشمندی داشته است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شوراها یکی از جلوه‌های تأثیرگذاری مردم بر سرنوشت خودشان در راستای توسعه و پیشرفت کشور است، بیان‌کرد: تشکیل پنج دوره شوراهای شهر و روستا به عبارت دیگر جلوه‌گر مردم سالاری دینی است.

ملانوری ادامه‌داد: مردم حتی در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور افرادی را برای مدیریت منطقه زندگی خود انتخاب می‌کنند.

وی افزود: باید قدردان نظامی باشیم که حاکمیت مردم بر مردم را ذیل فرهنگ اسلامی و ایرانی را برای ما به ارمغان آورد و رهاورده های آن را نیز مشاهده می‌کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به افتتاح سالن همایش و فرهنگ سرای شهر بیرجند، گفت: این بنا از یادگاری‌های بسیار خوب مدیریت شهری بیرجند است چرا که بدون پیوست فرهنگی کارهای اجرایی موفقیت نخواهد داشت.

ملانوری بیان‌کرد: جامعه به شدت به نشاط فرهنگی و کارهای هنری نیاز دارد و از این جهت ایجاد فرهنگسرا را یک گام مثبت برای توسعه شهر می‌دانم.

محمد علی جاوید، شهردار بیرجند نیز در این جلسه گفت: عملیات ساخت فرهنگ‌سرای بیرجند از سال ۹۵ آغاز شد ولی به واسطه عدم تأمین اعتبار از سال ۹۷ کار را ادامه دادیم.

شهردار بیرجند اظهارکرد: این پروژه در تلاقی دو منطقه جدید و قدیم واقع شده و همه شهروندان می‌توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

جاوید با اشاره به اینکه این پروژه ۲۳ هزار متر مربع زمین دارد، بیان‌کرد: سال اصلی آن نیز دو هزار و ۵۰۰ متر مربع و ظرفیت هزار و ۸۵۰ نفر گنجایش دارد.

وی گفت: این پروژه ۱۵ هزار متر مربع محوطه دارد که شامل آمفی تئاتر روباز با ۳۰۰ نفر جمعیت و فضای نمایشگاهی به به ظرفیت دو هزار و ۳۰۰ متر مربع است.

شهردار بیرجند افزود :۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی برای این پروژه اختصاص داده شده است.

جاوید با اشاره به گلنگ زنی ۱۴ بوستان در این دوره از فعالیت شوراهای بیرجند یادآور شد: بزرگترین این بوستان ها بوستان جنگلی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار