کد خبر: ۶۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
کرج - استاندار البرز از رونمایی یک طرح دانش بنیان کشاورزی به منظور رصد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و همچنین پایش اراضی زراعی و باغی برای بهره‌وری حداکثری خبر داد.

به گزارش آرانیوز:عزیزالله شهبازی صبح امروز در حاشیه رونمایی از یک طرح دانش بنیان کشاورزی به منظور رصد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و همچنین پایش اراضی زراعی و باغی برای بهره‌وری حداکثری استانداری اظهار کرد: این طرح و ایده از سوی مخبر رئیس جهاد کشاورزی استان البرز پیشنهاد شده و یک شرکت دانش بنیان مطالعات لازم را برای تحقق آن انجام داده است.
وی ادامه داد: بر این اساس جوانان نخبه البرزی که از دانشگاه‌های معتبر کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند به کمک حفظ و حراست از اراضی ارزشمند کشاورزی البرز و کشور آمده‌اند.

استاندار البرز: از ابتدای حضورم در استان به ارزش و اهمیت اراضی کشاورزی استان واقف بوده‌ام از این رو تاکنون اجازه هیچ گونه تغییر کاربری در این خصوص را نداده و بر حفظ فضای سبز و هویت باغ شهری استان تاکید داشته‌ام.

وی افزود: اکنون نیز از طرح این جوانان نخبه استان که به پیشنهاد رئیس جهاد کشاورزی استان تهیه شده حمایت لازم را خواهم داشت و برای رونمایی و بهره برداری از آن نیز شخصاً حضور خواهم یافت.

شهبازی گفت: سامانه پایش هوشمند کشاورزی از طریق تصاویر ماهواره‌ای، علاوه بر رصد هوشمند تغییر کاربری اراضی کشاورزی، مطالعه علمی بر اساس اقلیم استان و سراسر کشور را برای بهره وری حداکثری از اراضی باغی و زراعی ارائه خواهد داد.

وی افزود: البرز علی رغم مساحت محدود، رتبه برتر بسیاری از محصولات باغی و سبزی و صیفی‌جات را در کشور دارد و از صادر کنندگان برتر ملی نیز در این زمینه محسوب می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار