کد خبر: ۶۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
اراک- استاندار مرکزی گفت: در فروردین ۱۴۰۰ بیش از ۹۷ هزار تن انواع کالای غیرنفتی از استان به کشورهای هدف صادر شده که نسبت به بازه زمانی سال گذشته ۳.۵ برابر رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش آرانیوز:سید علی آقازاده ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی، اظهار کرد: ارزش محموله‌های صادراتی استان مرکزی به کشورهای هدف که ۵۰ کشور را شامل می‌شود، ۷۶ میلیون دلار برآورد شده است.

استاندار مرکزی افزود: در این مدت ۳۹ میلیون دلار در استان واردات ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲ برابری را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های دشمنان، شاخص‌های مطلوب و قابل دفاعی در حوزه رفع موانع تولید وجود دارد که گویای تلاش صنعتگران و فعالان اقتصادی است و خوشبختانه گام‌های بلندی در راستای تحقق جهش تولید در استان مرکزی برداشته شده است.

استاندار مرکزی، در مورد شرایط مواجهه با موضوع ویروس کرونا در استان مرکزی، گفت: در ۲ هفته گذشته آمارهای مربوطه به کرونا جز در مورد فوتی ثابت بوده است البته آمار بالای فوتی‌ها نیز ناشی از ابتلای ابتدای سال است اما انتظار می‌رود با توجه به تثبیت مبتلایان و بستری، تا ۱۰ روز آینده شاهد کاهش میزان فوتی‌ها باشیم.

احداث ۸۰۰۰ واحد مسکونی طرح ملی در اراک

آقازاده در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ساخت ۸ هزار واحد مسکونی به غیر از وظیفه و تعهد استان در اقدام ملی، در محل کمربندی شمالی حد فاصل دانشگاه پیام نور و مجتمع خاتم ظرف یک ماه آینده با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز خواهد شد.

به گفته استاندار مرکزی، دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی بخش خصوصی و خبرنگاران می‌توانند متقاضیان واجد شرایط را اعلام کند و با ساخت این واحدها پیش‌بینی می‌شود بخشی از التهاب بازار مسکن در استان مرکزی شکسته شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار