کد خبر: ۶۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش تعداد مبتلایان اعمال محدودیت های کرونایی باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش آرانیوز:هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آمار تعداد مبتلایان و بیماران بستری در استان کرمانشاه روند صعودی دارد و هنوز به اوج پیک چهارم نزدیک نشده‌ایم.

وی افزود: در هفته جاری تعداد فوتی‌ها براثر ابتلاء به کرونا افزایش یافته و هر ۲ ساعت یکی از شهروندان به علت کرونا فوت می‌شود و پیش بینی شده هفته آینده شرایط وخیم‌تر شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی تصریح کرد: در پیک‌های گذشته توانستیم با همکاری مردم و اصناف در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استان کرمانشاه شرایط را مدیریت کنیم و اکنون نیز به همکاری و همدلی بیشتر ما بین مردم و مسئولان جهت مقابله با پیک چهارم کرونا نیازمندیم.

بازوند خاطر نشان کرد: فعالیت گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار ممنوع است و باید متخلفان عدم رعایت محدودیت‌های کرونایی شامل اصناف و مدیران دستگاه‌های اجرایی بدون هیچ ملاحظه‌ای به دادستانی معرفی شوند.

وی با بیان اهمیت نظارت شهرداری کرمانشاه بر فعالیت آرامستان ها و دست فروشان بیان کرد: شهرداری کرمانشاه با توجه به حوزه‌های کاری مختلف باید بیشتر از سایر دستگاه‌ها بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در آرامستان و فعالیت دست فروشان نظارت کند.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: درب‌های آرامستان باید با همکاری نیروی انتظامی بسته و مراسمات خاکسپاری و تشییع جنازه باید با محدودیت تعداد نفرات انجام گیرد تا از ابتلاء نفرات بیشتر به ویروس کرونا جلوگیری شود.

بازوند تصریح کرد: به علت شرایط کرونایی اعلام شده است که بر فعالیت دست‌فروشان سخت‌گیری نشود اما مشاهده می‌شود که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی اندک است و شهرداری باید نسبت به ساماندهی آنان اقدام کند.

وی افزود: پنج میلیارد تومان اعتبار از سوی استانداری کرمانشاه به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافته تا نسبت به تهیه و راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز برای مراکز درمانی اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: فرمانداران باید موضوع پیک چهارم کرونا را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند تا هرچه سریع‌تر وضعیت استان بهبود پیدا کند و طرح شهید سلیمانی نیز باید با همکاری بسیج مانند گذشته با قوت ادامه یابد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار