کد خبر: ۶۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
کرمانشاه- معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم در کرمانشاه کمتر از ۵۰ درصد است.

به گزارش آرانیوز:ابراهیم شکیبا ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: تعداد مبتلایان و موارد بستری براثر ویروس کرونا در استان کرمانشاه در حال افزایش است و تاکنون تا رسیدن به نقطه اوج پیک چهارم کرونا فاصله وجود دارد.

وی افزود: تاکنون ۸۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری که از این تعداد ۱۳۶ نفر در بخش آی. سی. یو بستری و ۳۵ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند و پیش بینی می‌شود هفته آینده روزهای سختی در انتظار استان کرمانشاه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در شبانه روز گذشته یک هزار و ۳۲۴ تست پی. سی. آر از افراد مشکوک گرفته شده که ۵۲۹ مورد تست مثبت بوده است.

شکیبا با اشاره به میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی بیان کرد: فعالیت مشاغل گروه ۲، سه و چهار، پاساژها و روز بازارها، باشگاه‌های ورزشی در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است اما متأسفانه این موضوع توسط اصناف رعایت نمی‌شود و میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در میان مردم به کمتر از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مراسمات عروسی و خاکسپاری همچنان برگزار می‌شود، گفت: مردم با توجه به تاکید پرهیز از حضور در تجمعات در مراسمات عروسی و خاکسپاری بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شرکت می‌کنند که خطر ابتلاء افراد را افزایش می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در روزهای گذشته چهار هزار پرونده تخلف توسط بازرسان بهداشت با همکاری بازرسی صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و نیروی انتظامی به دادگستری ارسال شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار