کد خبر: ۶۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
مشهد - رییس سازمان تاکسیرانی مشهد گفت: سازمان تاکسیرانی مشهد برای نوسازی ناوگان فرسوده عزمی جدی دارد، اما این امر همکاری و همت بیشتر رانندگان تاکسی را می‌طلبد.

به گزارش آرانیوز:احمد محبی  با بیان اینکه امسال از طرف شهرداری، بستر برای نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی مشهد فراهم است، بیان کرد: در این زمینه نیازمند همکاری بیشتر تاکسیرانان هستیم تا بتوانیم عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشیم، برخی از رانندگان پیگیری کافی در این زمینه ندارند که نیاز به همت بیشتر آن‌ها است، برخی هم این ریسک را نمی‌کنند که البته هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای این کار نیست، زیرا شهرداری تمام جوانب امر را در نظر گرفته است.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد درباره سیاست‌های تشویقی شهرداری برای نوسازی ناوگان فرسوده گفت: در اواخر سال گذشته، مصوبه شورای شهر مبنی بر پرداخت وام به میزان ٨٠ درصد قیمت خودرو اتفاق خوبی بود که البته بانک عامل معذوراتی داشت و پرداخت تا سقف ۵٠ میلیون تومان را تقبل کرد، اما با پیشنهادی که صورت گرفت بستگان درجه یک تاکسیران هم شامل دریافت وام شدند و پرداخت ٨٠ درصدی محقق شد، اما باز هم رانندگان استقبال چندانی نکردند.

وی افزود: بازپرداخت این وام با سود ١٨ درصد است که ١۴ درصد آن را شهرداری و فقط ۴ درصد سود را خود تاکسیران پرداخت می‌کنند که نظیر آن در سطح کشور وجود ندارد، علاوه بر این کمک هزینه برای اعطای پروانه، درصدهای عوارض، نقل و انتقالات، عبور از خطوط ویژه و… از دیگر سیاست‌های تشویقی شهرداری برای نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی است.

محبی با بیان اینکه هدف‌گذاری شهرداری، نوسازی ١۵٠٠ تاکسی در سال جاری است، اظهار کرد: در گذشته پروانه فعالیت رانندگان با عمر تاکسی بالاتر از ١٠ سال باطل می‌شد، اما دیوان عدالت اداری این قانون را باطل کرد و در حال حاضر قوه قهریه‌ای وجود ندارد تا تاکسیرانان را مجبور به نوسازی کنیم، لذا این مسئله به عزم و اراده رانندگان بستگی دارد، البته رانندگان هزینه‌های بالا را دلیل عدم نوسازی می‌دانند، در حالی‌که نوسازی خودرو در دراز مدت هزینه‌هایی مثل استهلاک را کاهش می‌دهد.

نظرشما
پربازدیدها