کد خبر: ۶۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کرج - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز گفت: البرزی‌ها در یک سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش آرانیوز:محمد محمدی‌فر صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از یکی مراکز نیکوکاری شهرستان کرج با تشریح عملکرد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز در حوزه مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: مردم خیر در یک سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان صدقه نقدی و غیرنقدی پرداخت کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۳ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه کمک‌های جمع‌آوری‌شده از صندوق‌های صدقات مطابق جدول سهم‌بندی و مبتنی بر نیاز جامعه هدف در امور معیشتی، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان هزینه می‌شود، تصریح کرد: هم‌اکنون حدود ۱۷۰ هزار صندوق صدقات فعال در استان البرز وجود دارد که ۱۵۸ هزار صندوق در اختیار مشترکان خانگی و بقیه در قالب صندوق بزرگ متوسط در معابر، ادارات، مجتمع‌های تجاری و مدارس نصب شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز بیان کرد: افراد می‌توانند با ارسال یک پیامک خالی به سرشمارِ ۸۸۷۷ و انجام مراحل، با انتخاب رقم موردنظر خود، عضو سامانه پیامکی شوند. همچنین کد #۰۲۶*۸۸۷۷* و همچنین اپلیکیشن صدقات «مبین» به‌عنوان درگاه‌های نوین کمیته امداد برای دریافت کمک‌های مردم خیر پیش‌بینی شده است.

وی به توسعه مراکز نیکوکاری در راستای مردمی کردن خیر و احسان در سطح استان اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۰۰ مرکز نیکوکاری در استان البرز راه‌اندازی شده است.

محمدی‌فر از مراکز نیکوکاری تخصصی در اصناف مختلف همچون ارگان‌های دولتی و غیردولتی، رسانه‌ها، و مراکز صنعتی خبر داد و متذکر شد: چشم‌انداز کمیته امداد برای مردمی شدن فعالیت‌ها، ایجاد مرکز نیکوکاری است تا این مراکز با شناسایی نیازمندان در سطح محلات، پیش از وقوع آسیب، به احتیاجات آنان رسیدگی کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار