کد خبر: ۶۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
ساری- کانون های فرهنگی و تبلیغی و دارالقرآن کریم مازندران با صدور بیانیه ای خواستار برپایی آیین های مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد و اماکن مذهبی شدند.

به گزارش آرانیوز:در بیانیه مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی استان مازندران و دارالقرآن کریم استان مازندران برای برگزاری مراسمات ماه مبارک رمضان آمده است: این روزها شاهد سیر صعودی مبتلایان و جانباختگان ویروس کرونا هستیم. آمارهایی که به دلایل مختلف از جمله سفرهای نوروزی و عدم رعایت نکات بهداشتی سیر صعودی به خود گرفته است.

در این بیانیه آمده است: تصمیمات خلق الساعه و دستورالعمل‌های متناقض ستاد ملی کرونا و نهادهای مربوطه موجبات نگرانی را فراهم کرده بود چرا که در مراسم گذشته نیز بارها در میان نهادهای مربوطه ناهماهنگی به وجود آمد و تصمیمات برگزاری مراسم مذهبی و دینی به صورت لحظه‌ای و ساعتی تغییر کرد.

لازم به ذکر است هیئتی‌ها و جامعه مذهبی از ابتدای شیوع ویروس کرونا نشان دادند که در رعایت اصول بهداشتی و تمکین از پروتکل‌ها و ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اهل مراعات‌اند و تأکید وزیر بهداشت بر رعایت حداکثری هیئت‌های مذهبی در ماه محرم سال گذشته نیز تأییدی بر این مطلب است اما چرا مسئولان ستاد ملی کرونا با این وجود، دوباره بیشترین سخت‌گیری را درباره برپایی مراسم‌های مذهبی و تجمعات مناسبتی دارند و در مواجهه با مراسمات مذهبی سختگیرانه‌ترین ابلاغیه‌ها را صادر می‌کنند و نسبت به دیگر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی منفعل‌اند که حتی مجوز فعالیت نیز در این شرایط برایشان صادر می‌کنند.

ستاد کرونا و دولت باید در تصمیم‌گیری‌ها از نظرت متخصصان و کارشناسان مسائل دینی استفاده کنند و با مشورت آن‌ها از فرصت ویژه رمضان بهره‌مند شوند تا شاهد نشاط دینی در جامعه باشیم چراکه جامعه امروز بیش از هرزمانی نیازمند تقویت ارتباط با خدا و بهره بردن از مناسک دینی است بنابراین امیدواریم فرصت رمضان با بی‌تدبیری از بین نرود.

دارالقرآن کریم مازندران نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار برپایی آئین‌های ماه رمضان را رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد و اماکن مذهبی شدند.
 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار