کد خبر: ۶۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
کرج - رئیس اتاق اصناف البرز گفت: با توجه به شرایط بحرانی فعلی کرونا چاره‌ای به جز اعمال طرح‌های مقابله با بیماری و محدودسازی فعالیت‌های صنفی باقی نمی‌ماند.

به گزارش آرانیوز:بهروز حصاری ظهر چهارشنبه در دیدار اعضای اتحادیه صنف عکاسان و فیلم‌برداران کرج از اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا در کشور و قرار گرفتن بسیاری از استان‌های کشورمان از جمله استان البرز در وضعیت قرمز ابراز تأسف کرد و گفت: خطر بازگشت محدودیت‌های صنفی و اعمال طرح‌های پیشگیرانه در برابر کرونا، بارها و بارها از زبان مسئولان وزارت بهداشت مطرح شده است اما بی‌توجهی و سهل انگاری تعدادی از هم وطنان موجب شیوع گسترده بیماری شد و با توجه به شرایط بحرانی فعلی چاره‌ای به جز اعمال طرح‌های مقابله با بیماری و محدودسازی فعالیت‌های صنفی باقی نمی‌ماند.

وی افزود: کرونا با کسی شوخی نداشته و بی‌توجهی به ضوابط بهداشتی یا ساده انگاشتن آن خطرات جانی در پی دارد. برای گرفتار نشدن در دام کرونا تمامی مردم موظف به رعایت دستورات بهداشتی هستند.

معضل تداخل صنفی دامن صنف عکاسان و فیلم‌برداران را گرفته است

مریم منوری، رئیس اتحادیه صنف عکاسان و فیلم‌برداران کرج با تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی سلامتی و موفقیت برای یکایک همکاران صنفی، به تشریح مشکلات و تنگناهای اعضای تحت پوشش این اتحادیه صنفی ناشی از شیوع بیماری کرونا پرداخت.

وی در همین رابطه گفت: صنف عکاسان و فیلم‌برداران چند سالی است که با معضل تداخل صنفی و نادیده گرفتن حقوق صنفی خود از سوی دفاتر پیشخوان دولت، پلیس +۱۰، اداره پست و … مواجه است و این بی‌عدالتی یا بهتر بگوییم ورود غیرقانونی به حوزه فعالیت‌های صنفی، مشکلات عدیده‌ای را برای اهالی این صنف ایجاد کرده است.

منوری افزود: صنف عکاسان و فیلم‌برداران با ظهور دوربین‌های دیجیتال پیش از این نیز دچار بحران مالی و رکود شده بود. تداخل صنفی از سوی دستگاه‌های دولتی بر سنگینی مشکلات پیش روی اعضای این صنف افزود و با کمال تأسف شیوع بیماری کرونا و اجرای طرح‌های پیشگیری از گسترش بیماری وضعیت کسب و کار اعضای این صنف را با بحران شدید روبرو کرده و تعداد زیادی از متصدیان واحدهای صنفی تحت پوشش این اتحادیه صنفی را در آستانه ورشکستگی کامل قرار داده است.

کرونا تمامی کسب و کارها را در حوزه‌های مختلف تحت تأثیر خود قرار داده است

سلیمانی‌نیا، دیگر عضو اتحادیه عکاسان کرج که در این نشست حضور داشت نیز در همین رابطه گفت: کرونا تمامی کسب‌وکارها را در حوزه‌های مختلف تحت تأثیر خود قرار داده است و هیچیک از ما تصور نمی‌کردیم که روزی با چنین پدیده‌ای مواجه شویم. آنچه مسلم است اینکه بسیاری کشورها در حال حاضر با این بحران دست به گریبان هستند و هنوز به راهکار دقیقی برای نابودی این بلای قرن دست نیافته‌اند.

وی افزود: انتظار داریم که تمامی مردم کشورمان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و در نظر گرفتن مسائل و مشکلاتی که تمامی بخش‌های جامعه را در بر گرفته است، در قطع زنجیره انتقال این بیماری خطرناک بیش از پیش احساس وظیفه کنند تا به یاری یکدیگر بتوانیم از ایجاد خسارات بیشتر به کشورمان جلوگیری کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار