کد خبر: ۶۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به آغاز پیک چهارم کرونا در استان کرمانشاه گفت: تعداد تست‌های مثبت کرونا در کرمانشاه سه برابر افزایش داشته است.

به گزارش آرانیوز:محمود رضا مرادی ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رؤسای بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان برگزار شد، اظهار کرد: تلاش‌های بی شائبه همکاران دانشگاه علوم پزشکی به ویژه کادر بهداشت و درمان در سال گذشته موجب شد مدیریت مناسبی در کنترل بیماری کرونا در استان کرمانشاه داشته باشیم.

وی افزود: متأسفانه وضعیت بیماری کرونا در کشور و استان کرمانشاه وضعیت نامطلوبی پیدا کرده و تعداد بستری و ابتلاء و مرگ و میر در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش موارد مثبت بستری و تست‌های سرپایی در استان کرمانشاه، تصریح کرد: بر اساس آمارها در مقایسه با اوایل فروردین ماه تعداد موارد بستری روزانه مربوط به کرونا در بیمارستان‌های استان حدود ۲ برابر و تعداد تست‌های مثبت سرپایی نیز ۲ تا سه برابر افزایش داشته است.

مرادی خاطر نشان کرد: مجموع بستری‌های استان کرمانشاه به بیش از ۲ برابر رسیده و سیر تصاعدی پیدا کرده که در صورت تداوم این روند ممکن است وضعیت از پیک سوم کرونا نیز بدتر شود و این در حالی است که اثرات مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی در هفته‌های آینده خود را نشان می‌دهد و انتظار می‌رود همچنان بر تعداد بیماران اضافه گردد.

وی بیان کرد: طرح شهید سلیمانی ۱۸ فروردین ماه به پایان می‌رسد و غربالگری درب منزل را نخواهیم داشت اما همچنان پیگیری‌های لازم در زمینه افراد مثبت و اطرافیان آنها صورت می‌گیرد.

مرادی با اشاره به وضعیت فعالیت مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی گفت: در شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و در سایر موارد نیز باید بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا بسیار سخت گیرانه عمل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: با نظارت صورت گرفته توسط رؤسای شبکه‌ها در صورت افزایش موارد بستری در بیمارستان‌ها با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه موارد بستری و اعمال جراحی الکتیو کنسل یا محدود می‌شود.

وی ادامه داد: جواب دهی آزمایش‌های پی سی آر انجام شده باید به صورت روزانه و به روز شود و موارد مثبت در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی شوند.

مرادی با اشاره به ادامه یافتن واکسیناسیون کرونا در استان کرمانشاه گفت: واکسیناسیون کرونا بر اساس دستورالعمل‌های تعیین شده در حال انجام است و در حال حاضر هشت هزار و ۴۰۰ نفر از پرسنل درمان واکسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی برای موج چهارم کرونا تصریح کرد: راه اندازی کلینیک‌های تنفسی، راه اندازی و اضافه کردن مراکز ۱۶ ساعته و فعال کردن آنها از مهمترین اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در موج چهارم کرونا است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار