کد خبر: ۶۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
رشت- استاندار گیلان با اشاره به روند صعودی مبتلایان و بسترهای کرونایی در این استان، گفت: با توجه به تغییر رنگ کرونایی برخی از شهرهای گیلان محدودیت ها دوباره اعمال می شود.

به گزارش آرانیوز:ارسلان زارع ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان با اشاره به روند صعودی ابتلاء و بستری بیماران کرونایی در سطح کشور و استان، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارشات تعداد شهرستان‌های وضعیت نارنجی استان گیلان نیز افزایش یافته است.

وی به بی توجهی هموطنان در عدم مسافرت در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: گیلان تا قبل از نوروز شهرستان نارنجی نداشت که بعد از تعطیلات نوروز شاهد نارنجی شدن تعدادی از شهرهای استان هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه این موضوع نشان دهنده وجود گردش ویروس در تمام استان است، اضافه کرد: میزان رعایت دستور العمل های بهداشتی نیز در استان گیلان به زیر ۶۰ درصد رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به شهروندان همچنان باید دستور العمل های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند، گفت: پرهیز از برگزاری دورهمی ها و حضور در اجتماعات در کاهش میزان آمار ابتلاء و بستری‌های کرونایی تأثیرگذار است.

زارع با بیان اینکه شناسایی بیماران کرونایی و جداسازی آنها در قالب طرح محله محور شهید سلیمانی بسیار مهم و مؤثر است، تصریح کرد: با تغییر رنگ کرونایی برخی شهرهای استان گیلان اعمال محدودیت‌ها دوباره اجرایی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها و صدا و سیما باید همانند گذشته در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه تولید محتوا کنند، افزود: جلوگیری از عادی‌انگاری، تبیین اهمیت رعایت اصول بهداشتی و ضرورت استمرار همکاری‌های عمومی برای مقابله با کرونا را در دستور کار داشته باشند.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت شناسایی مبتلایان کرونایی که دستور العمل های بهداشتی و قرنطینه را رعایت نمی‌کنند تأکید و اظهار کرد: قطعاً با هنجارشکنان برخورد و از طریق کارگروه رسانه اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در ادامه به آخرین تصمیم‌ها درباره چگونگی برگزاری مراسم دینی و مذهبی به ویژه آئین‌های ویژه ماه مبارک رمضان در شهرهای نارنجی و قرمز اشاره کرد و افزود: برگزاری این مراسم‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.

زارع ادامه داد: در سایر شهرها نیز آئین‌های ماه مبارک رمضان و مذهبی باید با رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار