کد خبر: ۶۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
کرج - نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: مقرراتی داریم که مانع جهش تولید است و حجم انبوهی را تشکیل می‌دهند که باید در سطح ملی پیگیری شود.

به گزارش آرانیوز:مهدی عسگری در خصوص چگونگی تحقق شعار سال مبنی بر «تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها» اظهار کرد: با توجه به اینکه البرز یک استان صنعتی محسوب می‌شود در این روزهای ابتدای سال صحبت‌هایی با مسئولین استان از جمله معاون اقتصادی استانداری البرز، مدیرکل صمت و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی البرز پیرامون مسائل صنایع صورت گرفت.

وی بیان کرد: مقرر شد چند موضوع مورد پایش میدانی قرار بگیرد تا وضعیت صنایع در استان البرز، شرکت‌های تولیدی و موانعی که پیش روی آنهاست توسط دستگاه‌های مربوطه احصا شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با بیان اینکه هم‌زمان کارگروه صنعت و اقتصاد مجموعه دفتر بنده در این درباره فعال شده است، تصریح کرد: مشکلات و موانعی که بر سر راه تولیدکنندگان و صنایع است شناسایی می‌شود و ما به ازای آن پشتیبانی‌ها و ظرفیت‌هایی که باید فعال شوند در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ماحصل بخشی از اقدامات باید در سطح ملی پیگیری شود، خاطرنشان کرد: مقرراتی داریم که مانع جهش تولید است و حجم انبوهی را تشکیل می‌دهند که باید در سطوح ملی پیگیری شود.

پیشنهاد تشکیل کمیته ویژه مانع‌زدایی تولید در کمیسیون صنایع مجلس

عسگری گفت: در کمیسیون صنایع مجلس نیز پیشنهادی مطرح شد تا کمیته ویژه مانع‌زدایی تولید ایجاد شود که به صورت تخصصی بر روی شعار سال متمرکز می‌شود تا کمیسیون صنایع نقش خود را به خوبی در این بخش ایفا کند.

وی با بیان اینکه بخشی از مسائل از طریق کارگروه در حوزه هیئت مقررات در طرح مجلس پیگیری می‌شود، اظهار کرد: کشور ما به نسبت برخی از کشورهای دیگر با تورم قوانین مواجه است که هم باعث سردرگمی، تعارض و بوروکراسی زائد اداری می‌شود و یک هفت‌خوان پیچیده طولانی برای سرمایه‌گذار و تولیدکننده به وجود آورده، بنابراین بخشی از این مسائل باید در مجلس بخش تقنینی در حوزه قوانین صورت بگیرد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس اظهار کرد: در بخش دیگری مقرراتی که وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف آنها را به صورت مستمر ابلاغ می‌کنند که بسیاری از آنها به مرور زمان موانعی ایجاد کرده است. شناسایی آنها در هیئت مقررات زدایی برای رفع موانع یکی از حوزه‌های است در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در صورتی می‌توانیم به تحقق شعار سال بپردازیم که بتوانیم که تمام ابعاد آن یعنی تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی به صورت هماهنگ پیش ببریم، چراکه نقصان در هر یک از این بخش‌ها تلاش‌های صورت گرفته را ناکام خواهد گذاشت.

عسگری تصریح کرد: در استان البرز با داشتن ظرفیت‌های ویژه تولید باید به سمت حل مشکلات پیرامون این امر حرکت کنیم که این موضوع با یک حرکت جهادی محقق خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار