کد خبر: ۶۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
کرج - مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: آلودگی هوا طی روزهای گذشته تداوم داشته و شاخص آلودگی هوای استان را در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داده است.

به گزارش آرانیوز:فردین حکیمی  اظهار کرد: بر اساس آخرین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت آلودگی هوای استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در دو ایستگاه کرج هم‌اکنون بر روی عدد ۱۱۳ قرار گرفته و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وی بیان کرد: بر همین اساس شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های اشتهارد، نظرآباد، ساوجبلاغ و فردیس به ترتیب ۱۴۷، ۸۳، ۹۰و ۹۶ است که بر این مبنا به جز شهرستان اشتهارد که در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد، کیفیت هوا در دیگر شهرستان‌ها قابل قبول است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز تصریح کرد: آلودگی هوا طی روزهای گذشته به دلیل سکون جوی که منجر به پدیده وارونگی می‌شود تداوم داشته و شاخص آلودگی هوای استان را در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داده است.

وی متذکر شد: توصیه می‌شود تا گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان به ویژه در کرج و اشتهارد از منزل خارج نشده و دیگر گروه‌ها نیز از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از خانه پرهیز کنند.

نظرشما
پربازدیدها