کد خبر: ۶۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
رشت- استاندار گیلان با تأکید بر شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی برای تحقق شعار سال، گفت: بر اساس برنامه ریزی ها باید بستر بازگشت ۳۰۰ واحد راکد و نیمه فعال در نیمه نخست امسال فراهم شود.

به گزارش آرانیوز:ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از دو واحد تولیدی در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم اجرای برنامه‌های راهبردی اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: توجه به این برنامه‌ها و اجرای آنها زمینه توسعه و رسیدن به هدف را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی درست، پیگیری مستمر، اهتمام دستگاه‌های اجرایی و همراهی و همکاری بخش خصوصی و شرکت‌های تعاونی از عوامل دستیابی به این اهداف است، افزود: با شیوع کرونا شاهد حضور و مشارکت بیشتر بخش خصوصی و شرکت‌های تولیدی و تعاونی بودیم.

استاندار گیلان با اشاره به بازگشت ۴۵۰ واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل در استان، تأکید کرد: آسیب شناسانی مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع و محدودیت‌ها در مسیر تولید از سیاست‌ها و اولویت‌ها در سال جاری است.

زارع بر ضرورت توجه به ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای توسعه واحدها و حجم تولیدات در استان گیلان تأکید کرد و ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته باید مقدمات و تمهیدات لازم برای بازگشت ۳۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال هدفگذاری شده در نیمه نخست امسال فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات حقوقی برخی از واحدهای راکد و نیمه فعال در تملک بانک، اضافه کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبری باید حمایت و پشتیبانی لازم از تولید انجام شده و موانع نیز برطرف شود.

استاندار گیلان برداشتن موانع واحدهای تولیدی را در افزایش تولیدات و اشتغال مؤثر برشمرد و ادامه داد: قطعاً با کاهش وابستگی و بهره گیری از ظرفیت‌ها داخلی می‌توانیم شاهد رشد تولید و اقتصاد و ایجاد بسترهای مناسب برای صادرات باشیم.

وی با بیان اینکه نداشتن سرمایه در گردش مشکل اصلی اکثر واحدهای تولیدی است، افزود: با پرداخت تسهیلات بانکی یکی از برنامه‌های دولت و مؤلفه ای اثرگذار برای تأمین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه، از تولیدکنندگان حمایت می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار