کد خبر: ۶۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: به موازات اجرای فازهای مطالعاتی واکسن رازی کوو پارس، مسیرهای تکمیلی برای تولید انبوه این واکسن نیز پیگیری می‌شود.

به گزارش آرانیوز:کامبیز بازرگان ظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از سایت کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس اظهار کرد: مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با نزدیک به یک قرن قدمت و افتخار تحقیق و تولید واکسن‌های انسانی، دام و طیور و آبزیان، با شیوع بیماری کووید ۱۹ نیز بی‌درنگ وارد عمل شد و از اسفند سال ۹۸ و در طول سال ۹۹، تیم تحقیقاتی مؤسسه رازی در این مورد نیز فعالانه و مجدانه کار کرد.

وی افزود: واکسن مؤسسه رازی که ماه‌های گذشته رونمایی شد از نوع پروتئین نوترکیب و از پلتفرم‌های جدید و پیشرفته دنیا به شمار می‌آید که اسفندماه وارد فاز کارآزمایی بالینی شد و اکنون مرحله اول کارآزمایی بالینی را در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) طی می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بازدید امروز از داوطلبان و تیم‌های پژوهشی دانشگاه و مؤسسه رازی اظهار کرد: خوشبختانه کار با جدیت، سرعت و دقت علمی بالا که شایسته چنین کار حساسی است، پیش می‌رود و به نوبه خود از تمام کادر پژوهشی این مطالعه در مؤسسه رازی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه ایران و بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) قدردانی می‌کنم.

بازرگان افزود: بر اساس گزارش تیم تحقیقاتی، تا امروز علائم بالینی خاصی در داوطلبان دریافت واکسن مشاهده نشده و مسیر تزریق واکسن به داوطلبان با قوت دنبال می‌شود. به نظر می‌رسد اواسط اردیبهشت ماه این فاز به پایان می‌رسد و گزارش‌ها تکمیل شده و تحویل کمیته اخلاق در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد که در صورت تأیید، فاز دوم مطالعاتی آغاز خواهد شد.

وی متذکر شد: به موازات اجرای فازهای مطالعاتی واکسن رازی کوو پارس، مسیرهای تکمیلی برای تولید انبوه نیز پیگیری می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار