کد خبر: ۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
بانک جهانی که چند روز پیش در گزارشی درباره اقتصاد چین، دولت را متهم به دخالت در نظام مالی این کشور کرده بود، با انتشار بیانیه ای، این بخش از گزارش خود را پس گرفت.

بانک جهانی انتقاد از اقتصاد چین را پس گرفت

  به گزارش آرا نیوز،  روز یکشنبه روزنامه وال استریت ژورنال، بخشی از گزارش 37 صفحه ای بانک جهانی که خواستار دخالت نکردن دولت در نظام مالی کشور شده بود، از تارنمای رسمی این بانک حذف شد.

بانک جهانی در پیامی کوتاه، توضیح داده است که بخش یادشده از گزارش، از فیلترهای نظارتیِ معمول عبور نکرده و دریافت مجوز انتشار نداشته است.
یک سخنگوی بانک جهانی در چین از تایید نقش پکن در حذف بخش یادشده خودداری کرد و گفت این بخش به دستور مستقیم دفتر بانک جهانی در واشنگتن حذف شده است.
بانک جهانی در گزارش خود از اقتصاد چین، نوشته بود پکن باید از سرمایه گذاری های پرهزینه و بدهی های هنگفت بپرهیزد و مقررات ضعیف را در حوزه مالی و اعتباری اصلاح کند.
در بخشی از گزارش 37 صفحه ای بانک جهانی تاکید شده بود که دولت چین باید زمینه را برای اقتصاد رقابتی فراهم کند و ضمن خصوصی سازی بانک های تجاری، نقش قانونگذاری پررنگ تری داشته باشد.
بر اساس این گزارش که سالی دو بار زیر عنوان «به روزرسانی اقتصاد چین» منتشر می شود، پکن مالکیت 65 درصد از بانک های تجاری و کنترل عملی 95 درصد از دارایی هایش را در اختیار دارد.


منبع : ایرنا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار