کد خبر: ۶۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
کرج _ مسئول قرارگاه نیمه‌شعبان استان البرز از راه‌اندازی برنامه‌ای جدید به نام جمعه‌های انتظار هم‌زمان با غروب جمعه در امامزاده محمد (ع) در سال جاری خبر داد.

به گزارش آرانیوز:علی امدادی  از کرج اظهار کرد: معارف مهدوی در دوره مقدماتی تحت عنوان نگین آفرینش برگزار شد.

وی از برگزاری هشت دوره تخصصی تربیت مبلغ و چهار دوره مهارت افزایی مربیان مهد، ۳۳ نشست پاسخ به شبهات و ۳۱ همایش با عنوان اربعین، تجلی ظهور، فرصت‌ها و آسیب‌ها، از غدیر تا ظهور، دوره‌های نقد فرق نوظهور، جشن‌های نیمه شعبان، ربیع و مهدی یاوران کوچک خبر داد.

مسئول قرارگاه نیمه‌شعبان استان البرز از دیگر برنامه‌های انجام شده در این حوزه با عناوین چاپ ۳۳ بروشور، ماهنامه، فلش کارت، اعزام ۱۸۰ نفر از مربیان به مدارس، برگزاری ۱۳ دوره نمایشگاه کتاب، ۷ دوره فصل انتظار در مدارس، ۱۵ دوره تخصصی مرتبط با فرقه‌ها، ۵۴ جلسه سخنرانی و رزمایش کمک مؤمنانه، یلدای مهدوی، برگزاری ۶ دوره کتاب‌خوانی را نام برد.

راه‌اندازی هشتگ نوروز _ مهدوی

وی در خصوص شیوع ویروس کرونا و آغاز سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: هشتگ نوروز _ مهدوی را راه‌اندازی می‌کنیم و با توجه به شرایط کرونایی برنامه‌ها به سمت فضای مجازی رفته و لازمه آن تولیدات رسانه‌ای خوب داشتن است.

امدادی از تشکیل قرارگاه نیمه شعبان با همراهی مرکز آفرینش‌های هنری سپاه، حوزه هنری، اوقاف و شهرداری در جهت ساخت تولیدات رسانه‌ای و ویدئوهای کارشناسی مذهبی خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ده قسمت آماده شد که موضوع هر قسمت پاسخگویی به یک شبهه بوده است.

وی با تأکید بر اینکه کار برای جوانان باید ویژه و اثرگذار باشد افزود: ۶ عدد کتاب ویژه این قشر آماده شده و برای معرفی این‌ها از نوجوانان استفاده کردیم.

مسئول قرارگاه نیمه‌شعبان استان البرز ادامه داد: محفل واژه‌های منتظر شامل محفل شعرخوانی برای این ایام پیش بینی شده است و از دل‌گویه های مردم در جهت تولید پادکست برای بخش رادیویی استفاده کردیم و برای دهه مهدویت هم تولیداتی شامل عکس نوشته و استوری موشن را نیز داشته‌ایم.

وی از انجام کار برای ناشنوایان نیز خبر داد و در خصوص ویژه‌برنامه سفیر مهدوی اظهار کرد: این برنامه ویژه به همت طلاب با موضوع سبک زندگی منتظران، ادله و اثبات ولادت امام زمان (عج) و هالیوود و مدگرایی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) ضمن اشاره به برگزاری جشن نیمه شعبان در چهار منطقه کم برخوردار استان البرز افزود: با همکاری قرارگاه امیرالمؤمنین، برنامه مرکزی نیمه شعبان هم‌زمان با نهم فروردین ماه در امامزاده محمد (ع) برگزار و در ۱۴ نقطه از سطح استان نیز ایستگاه‌های نسیم انتظار جهت توزیع بسته‌های غذایی، بهداشتی و شابلون‌زنی راه‌اندازی می‌شود.

وی در خصوص نام‌گذاری ایام نیمه شعبان که از ۲۹ اسفند ماه آغاز و تا ۹ فروردین ماه ادامه دارد، تصریح کرد: قرن تمدن نوین اسلامی زمینه‌ساز ظهور شعار اصلی دهه نیمه شعبان است و ۵ شعبان هم‌زمان با میلاد امام سجاد و ملی شدن صنعتی به نام دعا، معنویت، اخلاق و آمادگی برای ظهور، شنبه ۹۹/۱۲/۳۰، ۶ شعبان به نام مواسات وهمدلی برای ظهور، یکشنبه ۱۴۰۰/۱/۱، ۷ شعبان، به نام ظهور، بهار جان و جهان، دوشنبه ۱۴۰۰/۱/۲، ۸ شعبان به نام معرفت، تربیت، نسل‌منتظر و اضطرار به حجت و سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱/۳، ۹ شعبان به نام ولایت‌فقیه، تمدن‌سازی و آمادگی برای ظهور، چهارشنبه ۱۴۰۰/۱/۴، ۱۰ شعبان به نام متناسب نام‌گذاری مقام‌معظم‌رهبری، پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۱/۵، ۱۱ شعبان هم‌زمان با ولادت‌حضرت‌علی‌اکبر (روزجوان) به نام جوان، تمدن‌نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور است.

امدادی در خصوص نام‌گذاری ایام دهه نیمه شعبان ادامه داد: جمعه ۱۴۰۰/۱/۶، ۱۲ شعبان به نام سلامت، خانواده، سبک زندگی و آمادگی برای ظهور، شنبه ۱۴۰۰/۱/۷، ۱۳ شعبان به نام انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور، یکشنبه ۱۴۰۰/۱/۸، ۱۴ شعبان به نام استغاثه به حضرت ولی‌عصر و در پایان دوشنبه ۱۴۰۰/۱/۹، ۱۵ شعبان هم‌زمان با میلاد حضرت مهدی (عج) به نام مستضعفین، تمدن نوین اسلامی و انتظار جهانی نام‌گذاری شده است.

معاون فرهنگی بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در پایان از راه‌اندازی برنامه‌ای جدید به نام جمعه‌های انتظار هم‌زمان با غروب جمعه در امامزاده محمد (ع) در سال جاری خبر داد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار