کد خبر: ۶۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
لالی- استاندار خوزستان گفت: شهرستان‌های لالی و اندیکا مشکلات اساسی زیادی را داشته‌اند که از جمله آن می‌توان به ضعف زیرساخت جاده‌های روستایی، آب شرب و کشاورزی اشاره کرد.

به گزارش آرانیوز:قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز جمعه در پایان سفر یک روزه خود به شهرهای لالی، اندیکا و مسجدسلیمان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در رابطه با بررسی مشکلات شهرستان‌های مختلف خوزستان جلساتی را با مسئولان شهرستان‌ها و مدیران کل و مدیران عامل و مسئولان استان در مرکز استان برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های بازدیدی تا امروز حدود ۱۴ شهرستان مورد بررسی قرار گرفتند، افزود: مسائل سه شهرستان اندیکا، لالی و مسجدسلیمان را برای بار دوم بررسی کردیم اما سایر شهرستان‌ها نیز به همین شکل مورد بازدید میدانی قرار خواهند گرفت.

استاندار خوزستان عنوان کرد: شهرستان‌های لالی و اندیکا مشکلات اساسی زیادی را داشته‌اند که از جمله آن می‌توان به ضعف زیرساخت جاده‌های روستایی، آب شرب و کشاورزی اشاره کرد؛ هر دو شهرستان خیلی مظلوم واقع شدند و شاید جزو محروم‌ترین نقاط استان و بلکه کشور محسوب می‌شوند.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: در اندیکا و لالی با نهادها و بنیادهای حمایتی و همچنین مراکز دیگر سرمایه‌گذاری صحبت کردیم تا برای انجام برخی پروژه‌های این دو شهرستان از جمله بهبود وضعیت زیرساخت‌های کشاورزی و جاده‌ای، آب شرب روستایی و کشاورزی همکاری داشته باشند.

وی گفت: برخی مصوبات جلسات قبلی را که در استان برای این شهرستان‌ها داشتیم، امروز آنها را مرور کردیم و زمان تحقق و به نتیجه رسیدن آنها نیز تعیین شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین در خصوص پرداخت‌های نیروهای شهرداری‌ها و آبداران بحث شد تا این موضوعات نیز بررسی و مشکلات آنها حل شوند.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: در مسجدسلیمان از پروژه بزرگ پتروشیمی تولید آمونیاک و اوره و صنایع جانبی از جمله پتروپالایشی که طراحی شده است، بازدیدی داشتیم و در ارتباط با سرمایه‌گذاران این مجموعه جدید (پتروپالایش) و راهکارهای تسریع در شروع به کار و ادامه کار آن صحبت شد.

وی افزود: همچنین موضوع فرودگاه و پروژه چهار خطه جاده مسجدسلیمان به طرف اهواز مورد بررسی قرار گرفت که در خصوص جاده میانبُر مسجدسلیمان به سمت اهواز نیز تصمیمات خوبی گرفته شد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: برای تخصیص آب بخشی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، یک گروه از وزارت نیرو به دعوت نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، هفتکل و لالی در مجلس از وزارت نیرو به استان سفر می‌کنند تا تخصیص آب پیگیری شود چرا که این تأمین آب با اذن مقام معظم رهبری و یا جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌شود.

بنا به گفته استاندار خوزستان، اجرای پروژه جاده علی گودرز به اصفهان یک پروژه ملی است که با همکاری نماینده مجلس پیگیری می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار