کد خبر: ۶۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
کرمانشاه- دبیرستاد انتخابات استان کرمانشاه از ضرورت اخذ گواهی عدم سوءپیشینه برای داوطلبان شورا روستاها در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش آرانیوز:جلیل بالایی پیش از ظهر امروز  اظهار کرد: با توجه به اینکه ثبت نام از داوطلبان شوراهای روستا تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین به مدت ۷ روز ادامه دارد و بر اساس تبصره‌ی سه ماده‌ی ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از ۳ ماه نگذشته باشد را ارائه کنند.

وی افزود: داوطلبان می‌توانند مراجعه به دفاتر خدمات قضائی، یا دفاتر پلیس ۱۰+ یا سامانه‌ی جامع خدمات الکترونیک قضائی www.ADLIRAN.ir نسبت به دریافت گواهی عدم سو پیشینه اقدام و هنگام ثبت نام ارائه کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه با تشریح روش‌های ثبت نام تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن موبایلی، کامپیوتر شخصی و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و کافی نت‌ها ثبت نام را انجام داده و نیازی به مراجعه حضوری به بخشداری‌ها برای تحویل فیزیکی مدارک نیست.

بالایی ادامه داد: هیأت‌های اجرایی و نظارت شوراها در ۳۱ بخش استان تشکیل شده است و در بررسی صلاحیت داوطلبین شورای روستاها اصل به عدم نیاز به استعلام از مراجع چهارگانه است و موارد استثنا با نظر بخشدار و هیأت اجرایی بخش بررسی می‌شود.

وی گفت: با اشاره به صراحت قانون در ارائه گواهی عدم سو پیشینه کیفری در زمان ثبت نام و ضرورت بار گذاری آن از داوطلبین خواست هر چه زودتر با مراجعه به مراکز مشخص شده نسبت به دریافت گواهی اقدام نمایند تا برای ثبت نام مشکلی ایجاد نشود.

بالایی بیان کرد: مدرک تحصیلی برای داوطلبین روستاها تا ۲۰۰ خانوار خواندن و نوشتن و روستاهای بالاتر از ۲۰۰ خانوار را مدرک دیپلم است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه عملکرد شوراهای اسلامی روستاها را در ایجاد دهیاری به عنوان مدیر اداره امور روستا و مجری تصمیمات شورا موفق ارزیابی کرد و افزود: تعامل ارزشمند شورا با دولت، پیگیری ایثارگرانه و بدون چشمداشت امور روستا، بهسازی محیط روستا و ارتقا سطح کیفیت زندگی و رعایت بهداشت محیط از دستاوردهای مهم شوراهای روستا است که زمینه پویایی در تولید، تکیه بر ظرفیت‌های محلی، ارتقا دانش و در انزوا بودن فعالیت‌ها با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را برای توسعه همه جانبه روستا، رشد خدمات و گردشگری هموار و زمینه مهاجرت معکوس را فراهم نموده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار