کد خبر: ۶۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: اولویت امروز آستان قدس رضوی، فعالیت‌های فرهنگی و توسعه سیره رضوی است و تلاش ما بر این است تا کمبودها در این زمینه جبران شود.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام احمد مروی بعدازظهر چهارشنبه در دیدار صمیمی با جمعی از جوانان نخبه علمی و پژوهشی، ضمن توصیه به جوانان درباره استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات گفت: جوانان نخبه باید خود را صاحب کار فرهنگی بدانند و بر غنای آن بیافزایند، لذا ما همواره از طرح‌ها و ایده‌های جوانان استقبال می‌کنیم چون نهاد آستان قدس متعلق به همه مردم است و باید نظرات همه در این مورد استفاده شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اولویت آستان، قدس کار فرهنگی است، اظهار کرد: همانگونه که تأکید امام رضا (ع) کار فرهنگی بدون توجه به مرزبندی‌های و خط کشی‌های دینی و نژادی بود، از همین رو ما هم باید با همکاری و همراهی با یکدیگر ضعف‌های فرهنگی و معرفتی را به حداقل برسانیم.

وی افزود: امروزه اگر سبک زندگی رضوی بین مردم کمرنگ است نشان دهنده عدم انتقال مناسب این فرهنگ و ظرفیت‌های آن به نسل جوان است.

مروی با بیان اینکه جوانان باید مروج کار فرهنگی باشند، ادامه داد: بحث زیارت و فراهم کردن امکانات درباره آن وظیفه اولیه ما است، اما باید در کنار آن به ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی هم توجه کنیم. برخی افرادی که به مشهد می‌آیند فقط به دنبال غذای متبرک حضرت هستند که این دارای یک معنویت و معرفت حداقلی است، این موضوع نشان از کم کاری مسئولین در اشاعه فرهنگ و سیره رضوی است، از همین‌رو باید این موضوع را به سمت ظرفیت‌های حداکثری در کارهای فرهنگی ببریم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از ما خواسته‌اند تا سالانه حداقل برای ۵ میلیون زائر برنامه‌ریزی فرهنگی کنیم، افزود: این مطالبه و انجام آن باعث می‌شود تا قدم بزرگی به سمت آینده بهتر برداریم و سیره رضوی را در جامعه نهادینه کنیم، اشکالات ظاهری در جامعه ما معلول فقدان کار فرهنگی و ریشه‌ای است، البته باید گفت امکانات و درآمد در آستان قدس برخلاف تصور جامعه محدود است.

گفتنی است؛ در بخشی از این نشست، تعدادی از جوانان نخبه به طرح دغدغه‌ها، مسائل و مشکلات خود پرداختند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار