کد خبر: ۶۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
اردبیل - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با تامین اعتبار لازم سایت اورژانس اجتماعی اردبیل که عملیات احداث آن در حال اجراست، تا پایان بهار ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش آرانیوز:بهزاد ستاری عصر سه‌شنبه در بازدید علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از مجموعه نگهداری از کودکان بی‌سرپرست اظهار کرد: سایت اورژانس اجتماعی بهزیستی اردبیل که عملیات اجرایی آن آغاز شده است، با مساعدت نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای تأمین اعتبار لازم، پیش‌بینی می‌شود این مجموعه تا پایان بهار ۱۴۰۰ به بهره‌برداری کامل برسد.

وی افزود: اورژانس اجتماعی، سیار و تلفنی ۱۲۳ بهزیستی استان به صورت مستمر در حال کمک‌دهی به جامعه نیازمند اردبیل بوده که در همین رابطه شناسایی کودکان کار، بی‌سرپرست و بدسرپرست، کنترل آسیب‌های اجتماعی و فعالیت‌های مرتبط با مسائل اجتماعی منطقه از اهم خدمات بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: در حال حاضر در استان ۳ مؤسسه خیریه مسئولیت نگهداری و تربیت ۸۰ نفر از کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست را بر عهده دارند که نظارت از سوی بهزیستی بر نحوه نگهداری این کودکان در مراکز خیریه مستمر است.

وی با اشاره به تعداد کل کودکان بدسرپرست یا بی‌سرپرست در استان افزود: هم‌اکنون مجموع کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست استان ۱۸۰ نفر بوده که ۱۰۰ نفر از کودکان با صلاحدید مددیاران در حضانت خانواده‌های خود بوده و همراه آنان زندگی می‌کنند اما در عین حال از خدمات مستقیم و غیرمستقیم بهزیستی و مراکز خیریه بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: خانه شکوفه‌ها تنها یکی از مجموعه‌های نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست اردبیل بوده که به لحاظ مادی و معنوی در تربیت و تعلیم این کودکان فعالیت دارد.

ستاری با دعوت از خیران برای حضور در عرصه و کمک‌رسانی به کودکان بی‌سرپرست استان بیان کرد: استفاده از ظرفیت مردم و خیران در راستای پاسخگویی به نیاز کودکان بدسرپرست یا بی‌سرپرست یکی از راهکارهای اساسی در رابطه با مهار آسیب‌های اجتماعی است که می‌بایست جامعه خیرین استان در این مسیر پیشقدم باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار