کد خبر: ۶۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
همدان- شهردار همدان گفت: در تمام امور و مسائل مدیریت شهری با مردم شفاف بوده‌ایم و در پروژه پل سردار شهید همدانی هیچ پنهان‌کاری صورت نگرفت.

به گزارش آرانیوز:عباس صوفی صبح امروز در نشست بررسی علل دررفتگی کابل پل سردار شهید همدانی که به دعوت کانون اتحاد اندیشه ورزان انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در بحث پل سردار شهید همدانی بعضی از دوستان یک طرفه به قاضی رفتند و در حق مدیریت شهری اجحاف زیادی صورت گرفت.

وی افزود: شعار همیشگی ما در تمام مسائل پاسخگویی به مردم بوده و هیچ‌گاه در مسائل مدیریت شهری پنهان‌کاری از شهروندان همدانی نداشته‌ایم.

شهردار همدان با اشاره به پل سردار شهید همدانی گفت: زمانی که به عنوان شهردار همدان منصوب شدم پروژه پل سردار شهید همدانی ۲۰ درصد پیشرفت داشت و از زمان قرارداد این پروژه نیز تقریباً به اتمام رسیده بود.

صوفی خاطرنشان کرد: از روزی که بنده به‌عنوان شهردار منصوب شدم هیچ کوتاهی در پروژه سردار شهید همدانی صورت نگرفته و فعال بوده و اولین اولویت ما از ابتدا اتمام این پروژه بوده است.

وی با بیان اینکه طراحی پروژه پل سردار شهید همدانی کابلی بوده است، بیان کرد: در زمانی که نیاز بود برای این پروژه کابل تهیه کنیم هیچ شرکت ایرانی توان ساختن این کابل را نداشت و به ما اعلام کردند این کابل باید از خارج تهیه شود.

شهردار همدان عنوان کرد: تهیه کابل برای این پروژه در بهمن ماه سال گذشته هم با ورود ویروس کرونا به جهان هم زمان شود و عملاً هشت ماه تمام کارخانه‌های خارجی تعطیل شدند.

صوفی با بیان اینکه ما حدود یکسال درگیر تهیه کابل بودیم، گفت: قبل از تهیه کابل درگیر خرید نئوپرن بودیم که ۶ یا ۷ ماه به دلیل تحریم‌ها آزادسازی آن با تأخیر همراه شد.

وی افزود: نکته اصلی چندین برابر شدن هزینه‌های ساخت این پروژه بود که با توجه با منابع محدود و مشکلات مالی شهرداری برای اجرای پروژه ما را درگیر مشکلات فراوان کرد.

شهردار همدان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی ما می‌بایست در بهمن ماه فاز نخست این پروژه افتتاح می‌شد، گفت: با افتتاح فاز نخست ۸۰ درصد ترافیک این منطقه حل می‌شد اما متأسفانه در حال کشش کابل به علت طراحی یکی از کابل‌ها در رفت.

صوفی ادامه داد: این در رفتگی باعث شد تا قسمتی از لبه پل تخریب شود و برای اصلاح پل ۴ متر از عرشه تخریب شد تا مجدد بتن‌ریزی شود.

شهردار همدان با بیان اینکه در بحث بتون‌ریزی هیچ‌گونه کوتاهی صورت نگرفته است، بیان کرد: ۲۱۰ متر طول عرشه پل سردار شهید همدانی بوده که ما داریم از ۴ متر آن صحبت می‌کنیم بالاخره در جایی که کارگاه عمرانی فعال است وقوع حادثه اجتناب ناپذیر بود و ما هیچ پنهان‌کاری از شهروندان نداریم.

وی افزود: در هر صورت تمام سعی خود را در شهرداری همدان کرده‌ام که با مردم همدان شفاف باشم و نه باید تمام خدمات شهرداری همدان زیر سوال برود و نگاه‌ها باید منصفانه باشد.

صوفی با بیان اینکه باید همه ما نسبت به عملکردمان پاسخگو باشیم، گفت: پروژه‌های زیادی از جمله پل زیرگذر بهشت و پارکینگ‌های طبقاتی زیادی را در سال ۱۴۰۰ در شهر همدان خواهیم داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار