کد خبر: ۶۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
ساری- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: ۳۰ درصد مدارس استان به تعداد هزار و ۲۰۷ واحد تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفتند.

به گزارش آرانیوز:احمد مظفری ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران شمار کمپ‌های ترک اعتیاد را در استان ۵۱ واحد بیان کرد و گفت: با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این کمپ‌ها با ظرفیت ۸۵۰ نفر در حال فعالیت هستند.

وی ظرفیت کلی کمپ‌ها را هزار و ۸۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: در حال حاضر کمپ‌ها با ظرفیت ۵۰ درصدی در حال فعالیت هستند و از ابتدای امسال تاکنون قریب به شش هزار نفر در کمپ‌ها پذیر شدند و از مجموع پذیرش شدگان ۷۰۰ نفر با احکام قضائی در این کمپ‌ها پذیرش شدند.

وی با اظهار اینکه ۱۳ مرکز کاهش آسیب در استان فعالیت دارند، یادآور شد: حدود سه هزار نفر در این مراکز شامل معتادان متهاجر تحت پوشش قرار گرفتند.

مظفری با عنوان اینکه ۵۹ مرکز درمان سرپایی و بازتوانی در استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: بیش از هفت هزار نفر در این مراکز از خدمات دریافت کردند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران یادآور شد: مرکز ماده ۱۶ استان برای جمع آوری معتادان مهیا شد و برای تکمیل و تجهیز آن نیازمند مشارکت دستگاه‌های مختلف هستیم.

وی گفت: مجموع کشفیات استان در سال جاری شش تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر بوده که رشد ۲۹ درصدی داشته است و از این میزان پنج تن توسط پلیس انتظامی و مواد مخدر صورت گرفته و ۱.۵ تن مواد مخدر توسط اطلاعات استان کشف شده است.

مظفری یادآور شد: سرجمع ۱۱۸ باند قاچاق مواد مخدر در قالب دو هزار و۲۳۳ طرح و عملیات توسط دستگاه‌های مختلف در استان کشف شده است و با دستگیری بیش از شش هزار خرده فروش شمار دستگیری شدگان به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: روزانه ۳۲ نفر در استان به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر در استان دستگیر می‌شوند که نیازمند مدیریت است.

وی از اجرای طرح یاریگران زندگی در هزار و ۲۰۷ مدرسه استان خبر داد و گفت: ۳۰ درصد مدارس استان تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفتند و ۴۲ خانه ورزش روستایی نیز به مناسبت دهه فجر تجهیز و تکمیل شدند.

نظرشما
پربازدیدها