کد خبر: ۶۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
اهواز- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: این استان، سه هزار و ۳۷ بانوی شهید، جانباز و آزاده دارد.

به گزارش آرانیوز:عبدالرضا فرجیان ظهر امروز سه‌شنبه در حاشیه کنگره ملی ۱۷ هزار بانوی شهید، جانباز و آزاده لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز در خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کنگره ملی ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده به نام لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز نام‌گذاری شده است و امروز در آستانه ۲۲ اسفندماه، سالروز بزرگداشت مقام شامخ شهید به صورت ملی در موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.

وی افزود: خوزستان با داشتن سه هزار و ۳۷ شهید زن، جانباز و آزاده رتبه اول کشور را از نظر آمار و شهدای شاخص زن در عرصه انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان تصریح کرد: نقش زنان در کنار مردان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی جایگاه زنان در صیانت به انقلاب اسلامی مشهود است و همان‌طور که امروزه مشاهده می‌کنیم با وجود ویروس کرونا در جبهه سلامت نقش نیز آفرینی می‌کنند.

فرجیان عنوان کرد: زنان در هشت سال جنگ تحمیلی نقشی ریشه‌دار و ارزشمند داشتند و با پیروی از مکتب عاشورا حماسه‌های فراموش نشدنی را خلق کردند.

وی بیان کرد: شهدای زن خوزستانی از نظر شاخص‌های زن ایثارگر و مبارز مقام اول کشور را به خود اختصاص داده و رشادت‌های آنان به خصوص شهیدانی همچون سهام خیام، مریم فرهانیان و عصمت پور انوری در تاریخ ثبت شده و فراموش شدنی نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان یادآور شد: زنان خوزستانی در خوزستان که پایتخت دفاع مقدس است، همواره در تمامی بخش‌ها حضوری پررنگ داشته و در راه آرمان‌های نظام و انقلاب از عواطف و احساسات خود چشم پوشی کردند.

فرجیان گفت: امروز شیرزنان خوزستانی در جبهه مبارزه با ویروس کرونا به عنوان مدافعان سلامت رتبه نخست را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این کنگره از خانواده هفت زن جانباز و شهید تجلیل به عمل آمد؛ همچنین از مادر ۹ شهید (اهل دزفول) نیز در کنگره ملی تجلیل به عمل آمد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار