کد خبر: ۶۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
آبادان- رئیس اداره بهزیستی آبادان گفت: در راستای خدمات‌دهی بیشتر اداره بهزیستی آبادان و دسترسی آسان‌تر مددجویان به این خدمات، ۱۸ مرکز مثبت زندگی در این شهرستان افتتاح شدند.

به گزارش آرانیوز:شیوا شجاعی  از افتتاح ۱۸ مرکز مثبت زندگی در شهرستان آبادان خبر داد و اظهار کرد: پیش از ظهر امروز و به طور رسمی این مراکز فعالیت خود را در سطح این شهرستان آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی آبادان هستند، تصریح کرد: به صورت تقریبی این مراکز بالغ‌بر هشت هزار پرونده مددجو (هر مرکز تقریباً ۴۵۰ پرونده) را دارند تا همان خدمات سازمان بهزیستی را به مددجویان و مراجعه‌کنندگان ارائه دهند.

رئیس اداره بهزیستی آبادان با بیان اینکه ۹۰ نفر در این مراکز مشغول به کار هستند که سهم هر مرکز پنج نیروی کار است، عنوان کرد: این افراد که تحصیلات عالی را در رشته‌های امور اجتماعی و یا روانشناسی دارند که در راستای ارائه خدمات حمایتی و تخصصی به جامعه هدف سازمان بهزیستی و نیازمندان، در محلات و مناطق مختلف این شهرستان مشغول به کار شدند.

بنا به گفته شجاعی، این مراکز باعث کمک و تسهیل در دسترسی آسان‌تر جامعه هدف بهزیستی و نیازمندان به خدمات بهزیستی می‌شوند؛ همچنین گسترش خدمات بهزیستی، کاهش ترددهای غیرضروری مددجویان به مراکز ادارات، تقویت رویکردهای خانواده محور و محله محور، ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و همچنین توزیع عادلانه خدمات سازمان از دیگر اهداف تأسیس و راه‌اندازی این مراکز به شمار می‌رود.

وی بر نظارت فعالیت مراکز مثبت زندگی شهرستان آبادان تأکید کرد و گفت: این مراکز تمام خدمات مددکاری خودشان را به صورت حضوری و غیرحضوری انجام می‌دهند؛ همچنین همه عملکردهای آنها به طور الکترونیک ثبت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی آبادان در خصوص افزایش تعداد این مراکز در سطح شهرستان آبادان گفت: در حال حاضر مجوزی مبنی بر افزایش مراکز مثبت زندگی در این شهرستان وجود ندارد اما با توجه افزایش آسیب‌های اجتماعی و تعداد مددجویان در آبادان، امکان افزایش مراکز مثبت زندگی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از متقاضیان درخواستی را مبنی بر تشکیل مرکز مثبت زندگی داده‌اند و به محض اینکه مجوز صادر شود، تعداد این مراکز در آبادان بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز با حضور رئیس‌جمهور کشور از طریق ویدئوکنفرانس و به طور همزمان دو هزار و ۴۰۰ مرکز مثبت زندگی در سراسر کشور افتتاح شدند.

از این تعداد، ۱۷۹ مرکز سهم استان خوزستان است که ۱۸ مرکز در شهرستان آبادان قرار دارند و ۱۲ مرکز دیگر در شهرستان خرمشهر مشغول به فعالیت هستند که بهمن‌ماه سال جاری به مناسبت دهه فجر در خرمشهر افتتاح شدند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار