کد خبر: ۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
سرپرست بخشداری اروندکنار گفت: آتش‌سوزی نخل‌های روستایی در اروندکنار عمدی نبود و علت آن هرس نشدن نخل‌ها و علف‌های هرز بود.

سرپرست بخشداری اروندکنار: آتش‌سوزی نخل‌های اروندکنار عمدی نبود

 به گزار ش خبرنگار آرانیوز( حوزه خوزستان )

رضا شاوردی  اظهار کرد: در رابطه با آتش‌سوزی نخل های باغ روستای مطری اروندکنار در آخرین بررسی‌هایی که طبق گزارش آتش‌نشانی و نیروی انتظامی بخش اروندکنار انجام دادیم، آتش‌سوزی نخل ها در ساعت ۱۱ صبح یکشنبه هفتم تیر  آغاز و ساعت ۱۲:۲۰ دهیار روستا به آتش‌نشانی اطلاع می‌دهد.

وی افزود: سپس آتش‌نشانی با گروهی ۱۸ نفره، سه خودروی آتش‌نشانی و یک تانکر آب، عازم محل می‌شوند و سپس اقدام به اطفای حریق می‌کنند.

سرپرست بخشداری اروندکنار، هرس نشدن درختان نخل و علف‌های هرز خشکیده را از عوامل آتش‌سوزی نخل های اروندکنار عنوان کرد و توضیح داد: طوفان شدید و گرمای بالا نیز در این آتش‌سوزی تأثیر داشته است، آتش‌سوزی کمتر از یک هکتار بود.

شاوردی ادامه داد: به علت پراکندگی آتش در چند نقطه تا ساعت ۱۷:۲۶ دقیقه حریق ادامه داشته و سپس مهار می شود.

وی با اشاره به شایعات مطرح‌شده در شبکه‌های مجازی و برخی‌ سایت‌ها تأکید کرد: طی روزهای گذشته اظهارنظرهایی مبنی بر عمدی بودن آتش‌سوزی مطرح‌شده است که این اخبار را قویا تکذیب می‌کنم.

سرپرست بخشداری اروندکنار تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های نیروی انتظامی، عوامل انسانی در این آتش‌سوزی تأثیری نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، اروندکنار در۵۰ کیلومتری جنوب شهر آبادان قرار گرفته ‌و دارای ذخایر نفتی است. این شهر بندری، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌های کوچک است. اروندکنار در انتهای جزیره آبادان واقع‌شده و آخرین بندر ایران در کرانه اروندرود است و پیش از آن، بندر خسروآباد قرار دارد.

مهم‌ترین محصول کشاورزی اروندکنار خرما است و دارای انواع سبزی‌ها و صیفی‌جات نیز است. مردم این شهر علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغول هستند و از مهم‌ترین انواع ماهی قابل صید آن می‌توان به صبور، بیاح و چندال اشاره کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار