کد خبر: ۶۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
رشت- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تغییر روش آموزش ها با شیوع ویروس کرونا، گفت: ارتقای کیفیت و چگونگی آموزش دانش آموزان رسالت امروز مدیران است.

به گزارش آرانیوز:محسن حاجی میرزایی عصر چهارشنبه در برنامه ارتباط هفته با مدیران مدارس استان گیلان از طریق در شبکه شاد با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در دوران کرونا، اظهار کرد: برنامه ریزی ها در حوزه آموزش و پرورش توسط مدیران و معلمان ثمر بخش خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به تغییر روش‌های آموزشی در ایام کرونا اشاره و با بیان اینکه در گذشته بیشتر فعالیت‌های به صورت حضور بوده است، افزود: امروز این آموزش‌ها به صورت غیر حضوری و از طریق فضای مجازی است که قطعاً سخت‌تر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این دوره از فعالیت‌های مدیران نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری ایفا می‌کنند، گفت: ارتقای کیفیت و چگونگی آموزش دانش آموزان از مهم‌ترین رسالت‌های امروز مدیران است.

حاجی میرزایی با تأکید بر اینکه حفظ سرمایه اجتماعی و ارتباط دو طرفه با خانواده‌ها باعث ارتقای نظام تعلیم و تربیت اجتماعی می‌شود، ادامه داد: مدیران در شرایط ویژه کرونایی فرآیند آموزش را با وجود سختی‌های فراوان همچنان زنده نگهداشته اند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوه‌های متنوع آموزش و پرورش در مواجهه با آموزش دانش آموزان در شرایط کرونایی، اظهار کرد: استفاده از بستر شاد، مدرسه تلویزیونی، بسته‌های آموزشی و کلاس‌های حضوری ابزارهایی برای اهداف نهایی آموزش و پرورش در پیوند خانه و مدرسه هستند.

حاجی میرزایی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی جامعه، افزود: باید با جلب اعتماد خانواده‌ها، شرایط آموزش برای دانش آموزان آسان شود و دغدغه‌های آنان بیش از پیش رفع شود.

وی شیوع کرونا را بزرگترین چالش نظام تعلیم و تربیت در جهان دانست و اضافه کرد: مدیران از مهم‌ترین سرمایه‌های جامعه هستند و باید با مدیریت صحیح دوران کرونایی و استفاده بهینه از موقعیت‌ها از این شرایط سخت عبور کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار