کد خبر: ۶۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
گرگان- استاندار گلستان گفت: با توجه به ممنوعیت برداشت از جنگل ها و فاصله سواحل گلستان از جنگل و همچنین مرز بین المللی، فرودگاه و غیره ایجاد و یا احیای بندر در استان کاملاً توجیه دارد.

به گزارش آرانیوز:هادی حق شناس در جلسه جمع بندی سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهارکرد: سازمان بنادر و دریانوردی ظرف مدت نهایتاً دو ماهه مطالعات لازم جهت ایجاد و احیای بندری تجاری و گردشگری در شهرستان ترکمن را بررسی و اعلام خواهد کرد.

وی افزود: همچنین سازمان بنادر بر اساس مطالعات صورت گرفته این سازمان در خصوص ایجاد بندر سبز خزری اقدام خواهد کرد و روند این پروژه ادامه خواهد داشت.

حق شناس توضیح داد: مطالبه ما ایجاد بندر در گلستان است و با توجه به شرایط دو استان دیگر شمالی این استان بهترین موقعیت ایجاد بندر چوب در شمال کشور را دارد.

استاندار گلستان یادآور شد: وادرات چوب با پوست در استان های گیلان و مازندران ممنوع است و با توجه به ممنوعیت برداشت از جنگل ها و فاصله سواحل گلستان از جنگل ها، ظرفیت این استان برای ایجاد بندر چوب منحصر به فرد بوده و همچنین مرز بین المللی، فرودگاه، مسیر ریلی ترانزیتی و وجود قریب به هزار واحد مرغداری که نیازمند دان هستند نشان می دهد ایجاد و یا احیای بندر در گلستان کاملاً توجیه دارد.

حق شناس ادامه داد: یک سوم وسعت ۴۰ هزار هکتاری خلیج گرگان خشک شده است و باید سازمان بنادر دستگاه لایروب جهت لایروبی کانال های چاپاقلی، خزینی و آشوراده اختصاص دهد تا در اسرع وقت این اقدام صورت گیرد، تا شاهد پدیده ریزگرد در این منطقه نباشیم.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد عالی تالاب ها به ریاست معاون اول رییس جمهور مقرر شد ۹۰۰ میلیارد تومان از طریق دستگاه های متولی جهت علاج بخشی و نجات خلیج گرگان اختصاص یابد.

لازم به ذکر است در این جلسه محمدرضا رضایی، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایجاد بندر در گلستان ضروری است و حیف است استانی با دارا بود بیش از ۱۰۰ کیلومتر ساحل فاقد بندر باشد.

همچنین محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر تصریح کرد: ایجاد بندر در گلستان موجب افزایش دسترسی های گلستان می شود و همچنین زمینه سرمایه گذاری در این استان را ارتقا می دهد.

لازم به ذکر است صبح چهارشنبه مدیرعامل سازمان بنادر و رییس کمیسیون عمران مجلس با همراهی استاندار گلستان از ساحل بندر ترکمن، بندرگز، بندر خواجه نفس و محل احداث بندر سبز خزری بازدید کردند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار